سالانه اپراتور ها خدماتی را طراحی کرده و در اختیار مشترکین خود می گذارند ولی با ارائه هر خدمات در سایت رسمی خود به اشتراک میگذارند و این خدمات باعث پیشرفت آنها و محبوبیت بیشترشان در حوزه سیم کارت میشود.امروزه به دلیل پیشرفت هایی که سیم کارت ها در این چند سال فعالیت کاری داشته اند مانند آنتن دهی بیشتر با سیم کارت های 2G 3G 4G و 4.5G برخی از سودجویان مدتی پیش با انتشار خبر تعویض سیم کارت و تبدیل به 5G بسیاری از مشترکین اپراتور های مختلف کلاه برداری کردند.و مشترکین با توجه به قیمت سیم کارت هایشان دچار ضرر های مالی فراوان و گوناگونی شدند.دوستان همانطور که در تیتر اول این مطلب عرض کردیم قبل از انجام هر کاری که مربوط به سیم کارت به سایت های رسمی اپراتور ها مراجعه کنید و بعد از اطمینان خاطر از درست بودن اخبار با مراجعه به افراد مطمئن کاری را شروع کنید.زیرا در گام های بعدی از فرد خواسته می شود تا برای دریافت جایزه مبلغی بپردازد یا اطلاعات کاملا شخصی و محرمانه مالی خود را در اختیار آنها قرار دهد که در هر صورت می تواند باعث بروز مشکلاتی برای افراد گردد. زیرا افراد باید بدانند در سیستم های تجاری و قانونی هیچ گاه نیاز به دریافت جزئیات حساب مالی اشخاص وجود ندارد، حتی برای دادن جایزه یا پول، شماره کارت یا شماره حساب افراد کفایت می کند و نیاز به رمز عبور کارت بانکی نمی باشد.
علی ایحال در طول این سالها با پیشرفت علم و تکنولوژی روش های کلاهبرداری نیز تغییر اساسی داشته و به شیوه های کاملا مدرن انجام می شود که در ادامه به چند مورد بسیار شایع و رایج آن اشاره می کنیم:
یکی از رایج ترین و شایع ترین روش های کلاهبرداری در سالهای گذشته تماس با مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری به اسم اپراتور می باشد که توانسته افراد زیادی را فریب دهد و خسارت های زیادی را به آنها وارد سازد. در این شیوه معمولا کلاهبرداران شماره افراد را به صورت تصادفی و رندوم انتخاب می کنند و بعد از شماره گیری با معرفی یکی از خدمات اپراتور مربوطه، کاربر را مجاب می کنند تا اطلاعات مالی خود را در اختیار آنها قرار دهند یا مبلغی به عنوان هزینه انجام خدمات بپردازند. خدماتی که معمولا در این نوع تماسها ذکر می شود؛ مواردی از قبیل سیم کارت رایگان، تعویض سیم کارت اعتباری یا دائمی، برخورداری از اینترنت و تماس رایگان، تبدیل سیم کارت های 4G به 5G می باشد که با توجه به راه اندازی سایت های 5G در کشور این مورد از جدیدترین موارد سوء استفاده می باشد.
در برخی موارد به عنوان کارمند اپراتور با اشخاص تماس می گیرند و به آنها می گویند که سیم کارت اعتباری آنها قابلیت تبدیل به سیم کارت دائمی یا برخورداری از تماس و اینترنت رایگان چند ماهه را دارد؛ به شرطی که مبلغی را به شماره کارتی که به آنها اعلام می شود؛ واریز کنند.
در موردی دیگر بعد از تماس با کاربر اعلام می کنند که فرد مورد نظر برنده یک سیم کارت رایگان از سوی اپراتور مربوطه می باشد و باید اطلاعات فردی و نشانی محل سکونت خود را در اختیار آنها قرار دهد تا آنها بتوانند سیم کارت را برای مشترک ارسال کنند.
یکی دیگر از مهم ترین شیوه های کلاهبرداری که در چند ماه اخیر صورت گرفته، در مورد اینترنت نسل پنجم می باشد که همزمان با توسعه این اینترنت در کشور، بازار داغی پیدا کرده است. در این نوع تماس به افراد گفته می شود که آنها جزء اولین افرادی هستند که می توانند سیم کارت فعلی خود را با سیم کارت نسل جدید یوسیم عوض کنند و از خدمات فوق العاده آن بهره مند گردند. در ادامه در صورتی که فرد علاقه ای به این کار نشان ندهد؛ برای ترغیب بیشتر به او گفته می شود: در صورت عدم تعویض سیم کارت محدودیت هایی در هنگام دریافت خدمات برای آنها ایجاد می شود که قطعا مشکلات و دردسرهای زیادی را سبب می گردد. سپس از فرد خواسته می شود تا اطلاعات شخصی مانند شماره تلفن و آدرس خود را در اختیار این کلاهبرداران قرار دهند. گاهی اوقات نیز با اعلام شماره کارت، هزینه این کار را 500 هزار تومان اعلام می کنند که فرد باید در اسرع وقت برای دریافت سیم کارت جدید واریز نماید.
البته در صورتی که فرد آدرس خود را اعلام نماید، این کلاهبرداران به آدرس مورد نظر مراجعه نموده و به بهانه های مختلف مانند بسته های اینترنت یا تماس رایگان، تعویض سیم کارت و ... مبلغی دریافت می کنند و دیگر خبری از آنها نمی شود. هر چند که در برخی شرایط به دریافت این مبالغ اندک راضی نشده و باعث بروز مشکلات و دردسرهای دیگری نیز برای افراد می شوند.
با توجه به این که بر اساس اعلام اپراتورها هر گونه تماس از سوی اشخاص برای دریافت خدماتی مانند تعویض سیم کارت، تغییر در روش های فروش سیم کارت و ... کلاهبرداری بوده، لازم است مشترکین همه اپراتورها در این خصوص دقت نظر داشته باشند و بدانند که به هیچ وجه از سوی اپراتورها چنین تماس هایی صورت نمی گیرد.
بنابراین اگر کاربران، تماسی در خصوص نحوه دریافت خدمات اپراتورها داشتند که در آن زمینه هیچ اطلاعی نداشتند؛ بهتر است ابتدا تماس را قطع نموده و سپس با مراجعه به وب سایت اپراتور مورد نظر در آن زمینه بخصوص اطلاعات خود را افزایش داده و مطمئن شوند که آیا اصلا چنین طرحی وجود دارد یا خیر و اگر وجود دارد هزینه خدمت مورد نظر و نحوه دریافت آن به چه صورت خواهد بود؛ البته اگر به وب سایت اپراتور سیم کارت ها{همراه اول،رایتل،ایرانسل} خود دسترسی ندارید؛ می توانند با مشورت با یکی از دوستان یا اعضای خانواده در این خصوص اطلاعات لازم را کسب کنند.
ضمن این که همواره مطمئن باشید؛ هیچ وقت اپراتورها فردی را برای دریافت خدمات به محل کار یا زندگی افراد نمی فرستند و شیوه دریافت این نوع خدمات کاملا مشخص بوده و براساس تعرفه مصوب می باشد.
بر همین اساس توصیه می شود؛ در هنگام رویارویی با چنین مسائلی در گام نخست از پرداخت هر گونه وجه نقد خودداری کرده و در گام بعدی این موضوع را با اپراتور و مسئولان مربوطه در میان بگذارید. ضمن این که در هر شرایطی دادن اطلاعات شخصی و حساب های مالی به کسانی که هیچ شناختی از آنها ندارید؛ می تواند خطرناک باشد و زمینه ساز بروز دردسرها و خطرهای جانی و مالی فراوانی گردد. پس برای جلوگیری از خطرهای احتمالی همواره محتاط باشید و به هر کسی اعتماد نکنید.
اپراتور همراه اول در سه دهه پیش شروع به فعالیت کاری خود در حوزه سیم کارت کرد و امروزه اولین اپراتور رایج در کشور است همراه اول اولین سیم کارت که تولید و عرضه کرد سیم کارت دائمی بود که چندین سال است در بین مردم بسیار محبوب شده است. برای دارندگان سیم کارت دائمی ایرانسل ماهانه قبضی بر حسب دقایق مکالمات و تعداد پیامک به صورت پیامک ارسال میشود این پیامک حاوی مبلغ محاسبه شده است.در پیاامک زمان پرداخت قید شده ولی بحثی وجود دارد که اگر کاربرانی که دارای سیم کارت های دائمی همراه اول هستند سر موقع مبلغ قبض را پرداخت کنند در سامانه همراه اول به عنوان کاربر خوش حساب اسمشان ثبت می گردد و این خوش حسابی جوایز مختلف با مزایای بسیاری دارد و میتوان این بحث را بهترین زمان پرداخت قبض نامید.. ما در ادامه مطلب از جوایز خوش حسابی به طور کامل توضیح خواهیم داد . اپراتور همراه اول هر روز در تلاش است تا بهترین خدمات را در اختیار مشترکین خود بگذارد.
به همین خاطر در این مطلب در مورد بهترین زمان پرداخت مبلغ صورت حساب پایان دوره مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول قبل از یک طرفه شدن خط صحبت می کنیم تا مشترکین بتوانند در بازه زمانی تعیین شده نسبت به این کار اقدام نموده و از ضررهای احتمالی قطعی سیم کارت بکاهند:
قطعا قبض هر مشترک سیم کارت دائمی منحصر بفرد بوده و با توجه به نوع و میزان استفاده از خدمات و سرویس های ارتباطی تعیین می گردد؛ ولی به طور کلی قبض همه مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول، شامل موارد ذیل می شود:
آبونمان یا هزینه اشتراک
مکالمه های درون شبکه
مکالمه های خارجه
پیام های کوتاه
بسته های اینترنت
مالیات و عوارض
بستانکاری و بدهکاری
سرویس ارزش افزوده
رومینگ بین الملل
درآمد عمومی دولت
مطمئنا یکی از مهم ترین دلایل افراد برای استفاده از سیم کارت دائمی، در دسترس بودن همیشگی خدمات و سرویس ها می باشد؛ قطعی خط یا سلب امتیاز معمولا کاربران را دچار مشکلاتی می کند که در برخی شرایط امکان مدیریت آنها وجود ندارد؛ به همین خاطر پرداخت صورت حساب در زمان مشخص یکی از ضروری ترین کارهایی است که باید کاربران به آن توجه داشته باشند.
به طور کلی در روزهای اول و دوم هر ماه پرداخت صورت حساب لحاظ نخواهد شد که دلیل آن انجام عملیات صورت حساب گیری می باشد. بعد از آن در روز چهارم هر ماه، پیامک جزئیات مبلغی که باید توسط مشترک پرداخت گردد؛ برای هر مشترک ارسال می شود که از آن زمان به بعد مشترک می تواند نسبت به پرداخت قبض خود اقدام نماید.
بهترین زمان پرداخت مبلغ صورت حساب برای کاربران سیم کارت دائمی همراه اول تا 15 هر ماه می باشد که در صورت عدم پرداخت در این بازه زمانی، امکان یک طرفه شدن خط وجود دارد که اگر بعد از دریافت اخطارها هم چنان مشترک نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام نکند، امکان قطعی دو طرفه خط وجود دارد. البته مشترکین توجه داشته باشند که از تاریخ 1/9/1402 در صورت عدم پرداخت صورت حساب دوره و اعمال محدودیت، وصل مجدد خط نیز مشمول 50،000 ریال معادل پنج هزار تومان هزینه وصل خواهد شد.
شایان ذکر است بر اساس اعلام روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار ایران، کلیه مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول که تا تاریخ ششم هر ماه، مبلغ قبض موبایل خود را به صورت غیر حضوری تسویه نمایند؛ مشمول دریافت امتیاز خوش حسابی و جایزه این بخش خواهند شد. این طرح که تحت عنوان هدیه شتاب در پرداخت شناخته می شود؛ یکی از پرطرفدارترین و کاربردی ترین سرویس های اپراتور همراه اول می باشد.
امتیاز خوش حسابی همراه اول شامل سه جایزه می باشد که مشترکین خوش حساب سیم کارت دائمی همراه اول می توانند از بین این سه مورد، تنها یک مورد را انتخاب نموده و نسبت به فعال سازی آن اقدام نماید:
یک روز مکالمه رایگان درون شبکه
دریافت 75 امتیاز باشگاه مشتریان همراه اول ( باشگاه فیروزه ای )
2 گیگا بایت اینترنت رایگان یک روزه
هنگامی که مشترک سیم کارت دائمی همراه اول قبض پایان دوره خود را حداکثر تا ششم هر ماه و به صورت غیر حضوری پرداخت نماید؛ از سوی اپراتور همراه اول پیامکی دریافت می کند که طی آن اعلام می شود؛ وی مشمول دریافت هدیه شتاب در پرداخت یا همان جایزه خوش حسابی شده است. در این پیامک مدت زمانی که مشترک برای فعال نمودن هدیه خود فرصت دارد نیز به او اعلام می گردد.
با توجه به این که هیچ کدام از این هدایا به صورت خودکار فعال نمی شوند؛ مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول باید بعد از انتخاب نوع جایزه، با استفاده از کدهای دستوری که در جدول ذیل آمده، نسبت به فعال سازی آنها اقدام نمایند:
نحوه پرداخت صورت حساب پایان دوره سیم کارت دائمی همراه اول
با توجه به این که تنها مشترکینی مشمول جایزه خوش حسابی همراه اول می شوند که اولا تا پایان ششم هر ماه مبلغ قبض خود را تسویه کرده باشند و دوما حتما برای پرداخت قبض از روش های غیر حضوری استفاده کنند. بنابراین لازم است مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول حتما به این نکته توجه داشته باشند و برای پرداخت قبض پایان دوره خود از طریق اپلیکیشن پرکاربرد همراه من و یا تماس با شماره 9990 اقدام نمایند. علاوه بر این امکان پرداخت قبض های پایان دوره مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول از طریق اپ های واسطه بانکی هم وجود دارد.
ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد یا بیاید که سیم کارت همراه اول خود را گم کرده باشید و به علت نداشتن اطلاعات کافی بیخیال سیم کارت خود شده باشید و برای خرید سیم کارت صفر به نمایندگی ها مراجعه کنید ولی اپراتور همراه اول این امکان را به مشترکین خود داده است که اگر سیم کارت خود را به هر علتی گم کرده باشند و نیاز به تعویض خطوط داشته باشند با همراه داشتن کارت شناسایی به نمایندگی های همراه اول و دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.و سیم کارت جدید را با همان شماره قبلی دریافت کنند.ما در ادامه این مطلب به صورت کامل تمامی اطلاعات راجب تعویض سیم کارت را در اختیار شما خواهیم گذاشت.لازم به ذکر است که تعویض سیم کارت هزینه هایی دارد ولی این هزینه ها چشم گیر نیستند و از خرید سیم کارت صفر به صرفه تر هستند.اپراتور همراه اول با تیم قوی خود و سه دهه فعالیت کاری در حوزه سیم کارت هر روز در تلاش است تا خدمات بیشتر و پیشرفته تری را در اختیار کاربران خود بگذارد.بنابراین در صورت معیوب شدن سیم کارت یا عدم امکان استفاده از آن، امکان دارد پیغام " Insert Sim Card یا Card rejected " را مشاهده کنید که توصیه می شود ابتدا سیم کارت را تست نمایید و سپس نسبت به تعویض آن اقدام نمایید. زیرا در برخی مواقع مشکل می تواند کاملا فنی بوده و گوشی هوشمند شما نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد.
از آنجا که سیم کارت های سوخته نشانه هایی دارند که باید حتما به آنها توجه کرد؛ در اینجا به چند نمونه اشاره می کنیم:
خط مورد نظر آنتن نمی دهد.
در حالی که گوشی هوشمند روشن است، اگر با خط مورد نظر تماس بگیرید، پیغام خاموش بودن تلفن همراه به گوش می رسد.
بر روی گوشی هوشمند، پیغامی حاکی از وجود نداشتن سیم کارت مشاهده می شود که معمولا در گوشی های مختلف، این پیغام به شکل های متفاوت دیده می شود.
در هر صورت اگر در موبایل خودتان سیم کارتتان به خوبی آنتن نمی دهد و شما فکر می کنید ممکن است سیم کارتتان سوخته باشد، بهترین روش این است که سیم کارتتان را بر روی یک گوشی هوشمند دیگر امتحان کنید؛ تا مطمئن شوید که عیب از سیم کارتتان می باشد. اگر مطمئن شدید ایراد از سیم کارتتان است؛ می توانید با مراجعه به دفاتر امور مشترکین اپراتور خود، نسبت به رفع مشکل اقدام نمایید. البته امکان دارد؛ در بعضی موارد سیم کارت از سوی اپراتور مسدود شده باشد و شما احتیاجی به تعویض سیم کارت نداشته باشید و تنها باید نسبت به رفع مسدودی آن اقدام نمایید.
در اپراتور همراه اول به دلیل قیمت بالای سیم کارت دائمی این اپراتور خصوصا سیم کارت دائمی 0912، تعویض سیم کارت به صورت غیر حضوری مقدور نمی باشد و لازم است تا مشترک به صورت حضوری در فروشگاه های همراه اول حاضر شده و با ارائه مدارک شناسایی معتبر نسبت به تعویض آن اقدام نماید.
با توجه به این که تعویض سیم کارت این امکان را برای مشترک فراهم می سازد تا به سادگی از خدمات و امکانات جدید شبکه اپراتوری خود بهره مند گردد؛ اپراتور همراه اول به عنوان اولین اپراتور فعال در کشور که از بیشترین تعداد مشترک برخوردار است؛ این امکان را برای مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری خود ایجاد نموده است تا با در دست داشتن مدارک ذیل به راحتی نسبت به این کار اقدام نماید:
حضور مالک تلفن همراه یا وکیل قانونی وی
ارائه اصل و تصویر کارت ملی مالک
تکمیل و امضای فرم درخواست تعویض سیم کارت
ارائه اصل وکالت نامه و تصویر آن در صورت حضور وکیل قانونی
ارائه اصل قبض پرداختی دوره آخر برای مشترکین دائمی
هزینه تعویض سیم کارت مفقود شده و خراب شده برای کلیه مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول 10،000 تومان می باشد که به این مبلغ 20،000 هزار تومان هزینه سیم کارت خام اضافه می گردد. البته در هنگام تعویض سیم کارت لازم نیست؛ مشترک مبلغی به متصدی بپردازد و این هزینه به قبض پایان دوره مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول اضافه شده و یا از اعتبار ریالی مشترکین سیم کارت اعتباری کسر می گردد.
از نظر کارشناسان و متخصصان حوزه ارتباطات تعویض به موقع سیم کارت، امری بسیار حیاتی است که تاثیر بسیار زیادی بر عملکرد و فعالیت سیم کارت ها خواهد داشت. زیرا طول عمر سیم کارت به طور متوسط 5 سال است که بهتر است؛ پس از آن کاربر نسبت به تعویض سیم کارت قدیمی با یک سیم کارت جدید در بازه زمانی مناسب اقدام نماید.
در سال های اخیر سیم کارت های قدیمی از سوی اپراتورها از دسترس خارج می شوند، تا مشترکینی که هنوز اقدام به تعویض سیم کارت ننموده اند، با مراجعه به دفاتر امور مشترکین نسبت به تعویض آنها اقدام نمایند. بنابراین اگر می خواهید سیم کارت قدیمیتان را با یک سیم کارت جدید تعویض کنید و از مزایای آن لذت ببرید؛ کافی است به دفاتر خدمات همراه اول مراجعه نموده و این کار را به صورت رایگان انجام دهید.
مشترکین سیم کارت دائمی اول و سیم اعتباری همراه اول برای دریافت سیم کارت نسل چهارم یا یوسیم می توانند به مراکز ذیل مراجعه فرمایند:
مراجعه به فروشگاه های زنجیره ای همراه اول
مراکز تلفن ثابت
دفاتر خدمات ارتباطی ( دفاتر بخش خصوصی )
همراه یار ( سرویس خدمات در محل همراه اول )
علاوه بر این تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی یا سلب امتیاز سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول، رایتل و ایرانسل نیز کاملا رایگان می باشد.
با توجه به این که بعد از تعویض سیم کارت امکان دارد اطلاعاتی که بر روی سیم کارت قبلی ثبت شده، از دست برود؛ لازم است؛ مشترکین پیش از اقدام به تعویض سیم کارت به موارد زیر توجه داشته باشند:
برای حفظ شماره های قبلی مشترک باید از امکان پرتابل بودن شماره تلفن استفاده نماید. به همین خطر لازم است؛ به دقت راهنماییهای لازم در ای خصوص را دنبال نماید.
حفظ شماره یا لیست مخاطبین یکی از مهم ترین دغدغه های مشترکین در هنگام تعویض سیم کارت می باشد که برای این کار؛ لازم است مشترک از امکان پشتیبان گیری از مخاطبین در هنگام تعویض سیم کارت استفاده نمایند.
اپراتور همراه اول اولین اپراتوری بود که سی سال پیش شروع به فعالیت کاری در حوزه سیم کارت شد و امروزه و دارای بیشترین سیم کارت است.همراه اول در طی این سی سال خدمات جشنواره و جوایز زیادی را بین مشترکین خود به اشتراک گذاشت که امروزه به محبوبیت بالایی رسید و توانسته پرطرفدار ترین اپراتور رایج کشور باشد.اپراتور همراه اول سالانه چندین جشنواره طراحی و عرضه کرده است که جدید ترین آنها طرح دوشنبه سوری نام دارد.برای ثبت نام در این طرح باید شرایط کافی را داشته باشید که ما به طور کامل در ادامه مطلب به شما توضیح خواهیم داد.اگر شرایط مربوطه را داشته باشید استفاده از سوپر اپلیکیشن همراه اول و یک سری کد های دستوری شما می توانید در این جشنواره ثبت نام کنید. ما در ادامه مطلب توضیحات بیشتری را خواهیم داد.اپراتور همراه اول برای بهتر سازی اپراتور خود و راضی نگه داشتن مشترکین هر روز تلاش های فراوانی میکند.یک هدیه شیرین برای آخرین دوشنبه هر ماه است که از سوی اپراتور همراه اول برای کاربران در نظر گرفته شده و از شرایطی خاصی برخوردار است که در این مطلب به آن می پردازیم:
بر اساس اعلام اپراتور همراه اول کلیه مشترکین سیم کارت دائمی، سیم کارت اعتباری همراه اول و انارستان همراه اول می توانند به صورت رایگان در دوشنبه های آخر ماه در این طرح هیجان انگیز شرکت کنند و از هدایایی که به صورت رندوم برای آنها در نظر گرفته می شود، لذت ببرند.
نحوه شرکت در طرح دوشنبه سوری همراه اول
کلیه مشترکین سیم کارت دائمی، اعتباری و انارستانی همراه اول می توانند در آخرین دوشنبه هر ماه از ساعت 8 الی 23:59 در طرح دوشنبه سوری این اپراتور شرکت کنند و بسته هدیه خود را را به روش های ذیل فعال نمایند:
شماره گیری کد دستوری # 64 * 100 * ( ستاره 100 ستاره 64 مربع )
برای دریافت اینترنت رایگان دوشنبه سوری، مشترکین سیم کارت دائمی، اعتباری و انارستان همراه اول باید ابتدا کد دستوری # 64 * 100 * ( ستاره 100 ستاره 64 مربع ) را شماره گیری کنند که پس از چند ثانیه از فشردن دکمه تماس پیامی با عنوان زیر، بر روی صفحه نمایش گوشی هوشمند مشترک به نمایش در خواهد آمد:
"درخواست شما ارسال شد. نتیجه بررسی و از طریق پیامک به شما اطلاع داده خواهد شد."
پس از چند دقیقه پیامکی برای مشترک ارسال می گردد که در آن هدیه مشترک و شرایط بسته رایگان دوشنبه سوری به طور کامل توضیح داده شده است.
برای دریافت هدیه دوشنبه سوری، مشترک باید ابتدا وارد اپلیکیشن پرکاربرد همراه من شده و در صفحه اول در بخش طرح های تشویقی نسبت به انتخاب طرح دوشنبه سوری اقدام نماید.
در صورتی که به عنوان مشترک سیم کارت دائمی، اعتباری یا انارستان همراه اول هنوز اپلیکشن همراه من را نصب نکرده اید؛ می توانید این اپ را از گوگل پلی، بازار یا مایکت دانلود و نصب کنید.
هدایای طرح دوشنبه سوری همراه اول
هدایای متنوع و جذابی که از سوی اپراتور همراه اول برای این طرح در نظر گرفته شده، به صورت کاملا تصادفی به هر مشترک تعلق می گیرد که معمولا از یک کاربر به کاربر دیگر متفاوت است. علاقمندان به این طرح می توانند در دوشنبه پایانی هر ماه در صورت تمایل در آن شرکت کرده و از بسته هدیه خود لذت ببرند.
هدایای این طرح شامل موارد ذیل می شود:
500 مگا بایت تا 100 گیگا بایت اینترنت همراه
بسته های مکالمه رایگان درون شبکه و ثابت از 10 تا 100 دقیقه با مهلت استفاده 12 ساعت
کلیه مشترکین سیم کارت دائمی، اعتباری و انارستان همراه اول در هر ماه فقط یک بار می توانند از این طرح استفاده نمایند.
امکان فعال سازی بسته هدیه طرح دوشنبه سوری به طور همزمان با سایر بسته های اینترنت مشترک وجود دارد.
امکان فعال سازی و شرکت در این طرح فقط مخصوص روزهای دوشنبه آخر هر ماه بوده و مشترکین نمی توانند در روزهای دیگر از آن استفاده نمایند.
از آنجا که هدیه دوشنبه سوری شامل طرح اینترنتی یک روزه ( 5 صبح تا 5 عصر همان روز) به حجم 500 مگا بایت تا 100 گیگا بایت اینترنت و یا احتمال ارائه بسته مکالمه رایگان درون شبکه و ثابت از 10 تا 100 دقیقه با مهلت استفاده 12 ساعت به جای اینترنت می باشد، میزان هدیه هر مشترک در هر ماه متفاوت بوده که به صورت کاملا تصادفی برای کاربر فعال می گردد.
در صوتی که خط مشترک قطع یا یک طرفه باشد، امکان شرکت در طرح دوشنبه سوری همراه اول وجود ندارد.
مشترکین توجه داشته باشند مدت زمان استفاده از بسته به صورت یک روزه و از ساعت 5 صبح تا 5 عصر می باشد که در پیامک تاییدیه از سوی اپراتور همراه اول به اطلاع به مشترک اطلاع می رسد. به همین خاطر لازم است کاربر در بازه زمانی تعیین شده که می تواند برای هر مشترک متفاوت باشد، از هدیه طرح دوشنبه سوری خود استفاده نماید.
طرح دوشنبه سوری از محدودیت زمانی برخوردار بوده و مشترک باید فارغ از زمان فعال سازی و یا حجم اینترنت هدیه، طرح اینترنت هدیه دریافتی خود را تنها در بازه زمانی 5 صبح تا 17 عصر مصرف نماید. بنابراین استفاده از اینترنت همراه، خارج از این بازه زمانی به معنی استفاده از حجم اینترنت خریداری شده توسط شما به صورت بسته یا با تعرفه ی آزاد می باشد.
بسته هدیه طرح دوشنبه سوری قابلیت رزرو خودکار نداشته و بعد از پایان یافتن بازه زمانی اعلام شده به مشترک، حتی در صورت اعتبار حجمی منقضی می گردد.
امکان فعال سازی همزمان دو بسته هدیه دوشنبه سوری وجود ندارد.
کلیه کاربران سیم کارت دائمی همراه اول، اعتباری و انارستان همراه اول می توانند اطلاعات مربوط به این طرح را از طریق شماره گیری کد دستوری # 64 * 100 * ( ستاره 100 ستاره 64 مربع ) دریافت کنند. البته در جدول ذیل برای راحتی مشترکین، کدهای مورد نیاز کاربران ذکر شده است:
به طور کلی بسته هدیه دوشنبه سوری همراه اول به صورت اتفاقی به مشترکین اختصاص داده خواهد شد و مقدار اینترنت هدیه این بسته بین 500 مگا بایت تا 100 گیگا بایت متغیر می باشد. بسته هدیه مکالمه رایگان درون شبکه و ثابت نیز بین 10 تا 100 دقیقه در نوسان است.
دغدغه بسیاری از ما بعد از گم شدن سیم کارت به هر دلیلی سو استفاده بعضی از افرادیست که سیم کارت را پیدا میکنند و ممکن است برای شما دردسر های زیادی درست کنند.ولی اپراتور ایرانسل برای مشترکین خود خدماتی طراحی کرد که شما میتوانید با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولتی و یا نمایندگی های ایرانسل با همراه داشتن کارت شناسایی سیم کارتی که گم کرده اید را بسوزانید و سیم کارتی جدید با همان شماره تحویل بگیرید.تعویض سیم کارت هزینه ای دارد که ما در ادامه مطلب به طور مختصر و مفید تمامی سوال های شما را جواب خواهیم داد.با سوزاندن سیم کارت قبلی دیگر هیچ کسی نمیتواند از سیم کارت شما استفاده کند . توجه داشته باشید که همراه داشتن کارت ملی الزامیست و در غیر این صورت کارمندان نمایندگی یا دفاتر پیشخوان نمیتوانند به شما کمکی کنند و سیم کارت قبلی را بسوزانند.اپراتور ایرانسل برای راضی نگه داشتن کاربران ایرانسلی از خود هر روز در تلاش است تا خدماتی در اختیارتان بگذارد در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.بنابراین اگر سیم کارتی دارید که از سرنوشت آن بی خبرید و یا تلفن موبایلتان به سرقت رفته، یکی از مهمترین اقداماتی که باید انجام دهید، درخواست مسدود سازی سیم کارت توسط اپراتور مربوطه می باشد. البته در حال حاضر در همه اپراتورها روش های مسدود سازی سیم کارت به صورت حضوری و غیر حضوری وجود دارد که با مراجعه به وب سایت آنها می توانید از این شیوه ها مطلع گردید. ولی اگر مشترک سیم کارت دائمی یا اعتباری ایرانسل هستید؛ تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید تا روش های مسدود سازی سیم کارت در اپراتور ایرانسل را بررسی کنیم:
مسدود سازی سیم کارت در اپراتور ایرانسل:
در اپراتور ایرانسل مشترکین سیم کارت دائمی یا اعتباری ایرانسل در صورت گم شدن یا به سرقت رفتن سیم کارت؛ می توانند از روش های ذیل برای مسدود سازی سیم کارت خود استفاده کنند:
مراجعه به سوپر اپلیکیشن ایرانسل من
اگر مشترک سیم کارت دائمی یا اعتباری ایرانسل، شماره سیم کارت دزدیده شده یا مفقود شده خود را قبلا در برنامه کاربردی ایرانسل من ثبت کرده باشد، حال می تواند به راحتی به صورت آنلاین با مراجعه به این اپلیکیشن، سیم کارت خود را به صورت رایگان مسدود نماید. البته این امکان تنها برای مالکین گوشی هوشمند اندروید وجود دارد، زیرا در حال حاضر در نسخه PWA ( وب اپلیکیشن ایرانسل من ) امکان استفاده از این خدمات برای سیستم عامل ios وجود ندارد.
بنابراین اگر سیستم عامل گوشی هوشمند مشترک اندروید باشد، مشترک باید ابتدا در صفحه اصلی اپلیکیشن ایرانسل من با انتخاب گزینه حساب من، بخش خدمات سیم کارت، گزینه مسدودیت/ رفع مسدودیت را انتخاب نماید. سپس در صفحه ای که برای مشترک به نمایش در خواهد آمد؛ دلیل سوزاندن خط را مشخص کند و از بین دو گزینه" شماره 1. دستگاه تلفن همراه/ سیم کارتم را گم کرده ام و شماره 2. درخواست قطع موقت سیم کارت را دارم،" یکی از گزینه ها را انتخاب و مراحل اجرای دستور را تکمیل نماید.
کلیه مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل و اعتباری ایرانسل می توانند به صورت آفلاین با مراکز تماس ایرانسل تماس گرفته و درخواست تعلیق یک طرفه یا دو طرفه خط خود را اعلام کنند. بعد از آن هم می توانند با مراجعه حضوری به مراکز خدمات یا نماینده های ایرانسل نسبت به تحویل سیم کارت جدید اقدام نمایند.
بعد از دریافت سیم کارت جدید، مشترک می تواند با شماره های مراکز تماس ایرانسل تماس گرفته و نسبت به رفع مسدودی اقدام نماید. البته امکان انجام این کار از طریق اپلیکیشن ایرانسل من نیز وجود دارد.
این خدمات فقط به مالک اصلی سیم کارت دائمی یا اعتباری ایرانسل ارائه می گردد.
درخواست مسدودی سیم کارت از این روش 5،000 تومان هزینه دارد.
برای تماس با این مراکز، مشترک می تواند با یک شماره ایرانسلی با شماره 700 تماس بگیرد و یا با خط غیر ایرانسلی با شماره 09377000000 تماس گیرد.
مراجعه حضوری
مشترکین سیم کارت دائمی یا سیم کارت اعتباری ایرانسل می توانند در صورت تمایل با مراجعه حضوری به مراکز فروش و خدمات ایرانسل نسبت به مسدود سازی سیم کارت خود اقدام نمایند. البته در این روش لازم است؛ مالک سیم کارت، پوکه سیم کارت و مدارک هویتی خود مانند کارت ملی را به همراه داشته باشد.
از آنجا که در صورت دسترسی به سیم کارت امکان دسترسی به حساب های کاربری و رمز بانکی مشترک وجود دارد؛ همواره توصیه می شود در حفظ و نگهداری آن کوشا باشید تا درگیر کلاهبرداری و مسائلی از این دست نشوید. زیرا تجربه نشان داده همیشه امکان سوء استفاده های احتمالی از سیم کارت های مسروقه و حتی مفقودی وجود دارد.
ضمن این که بر اساس قانون در صورت بروز هرگونه مزاحمت، تخلف و حتی کلاهبرداری از طریق سیم کارت، تنها مالک اصلی آن مسئول بوده، مسدود سازی سیم کارت گم شده یا دزدیده شده به عنوان اولین اقدام اساسی باید در اسرع وقت صورت گیرد.
البته مسدود سازی سیم کارت دائمی که از آن استفاده نمی کنید، یک اقدام هوشمندانه است که به راحتی می تواند هزینه های ارتباطی کاربران را نیز کاهش دهد؛ زیرا بر اساس اعلام اپراتورها، حتی در صورت عدم تماس، مشترک باید هزینه هایی بابت آبونمان و ... بپردازد که در صورت مسدود سازی موقت این هزینه ها پرداخت نمی شود.