نوکیا 9 پیورویو:
جورجی زارکوف تجربه خود را این طور با ما در میان میگذارد: " بدترین تلفن همراهی که من تا به حال داشتهام نوکیا 9 پیورویو است. در ابتدا مشکلات زیادی با نرم افزارها داشتم که تصور میکنم به خاطر نو و تازه بودن مدل بود. البته که این موضوع چیزی را از بد بودن این تلفن همراه عوض نمیکند. نه تنها هیچ کدام یک از پنج دوربینی که برای دستگاه کار گذاشته بودند به دردم نخورد، بلکه در حین استفاده از آن، دوربین از کار میافتاد. طراحی خود گوشی موبایل هم اصلا دلچسب نبود. هر چند آپدیتهای بعدی نوکیا، مشکل نرم افزاری آن را رفع کردند. اما به نظرم نوکیا 9 پیورویو برای تبدیل شدن به یک گوشی موبایل خوب هنوز خیلی جای کار دارد."
به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ اخیرا لیستی منتشر شده که در آن افراد بدترین تجربههای خود را در رابطه با استفاده از تلفن های همراه بازگو کردهاند. در ادامه هفت مدل از بدترینهای این لیست را با شما به اشتراک میگذاریم.
آلکاتل مدل 4:
رادوسلاو مینکوف درباره تجربه خود چنین می گوید: "در سال 2016 گوشی موبایل آلکاتل مدل 4 که بهترین مدل آلکاتل بود را به شوق امکانات ویژهی آن مانند نمایشگر با فناروری AMOLED، بلندگوی استریو، فست شارژر و از همه مهمتر هدست واقعیت مجازی خریداری کردم. دو دکمهی روی هدست که پس از یک روز استفاده از کار افتادند. دوربین آن نیز در هنگام ضبط ویدئو با کیفیت 4K و یا حتی 1080p به شدت داغ میکرد. در کنار اینها، هیچگاه آپدیت اندورید 7 که قولش را به کاربران داده بودند، منتشر نشد. وقتی که این عیوب و نواقص را در تلفن همراه خودم مشاهده کردم، تازه آن جا بود که فهمیدم هیچ کانال پشتیبانیای برای آلکاتل وجود ندارد که بتوانم مشکلات خود را به آن جا گزارش دهم. تازه! من ورژن اروپایی گوشی موبایل آلکاتل مدل 4 را خریدم که تفاوتش با ورژن آمریکایی آن، نداشتن قفل اثر انگشتی بود. نکته این جا است که من این دستگاه را به دلار آمریکا خریداری کردم، در حالیکه امکانات ورژن آمریکایی آن را نداشت. فردی که گوشی موبایل را به او فروختم پس از مدتی به من گفت که موبایلش چند بار در طول روز داغ میکند و خاموش میشود. این تجربه ناخوشایندی بود که از خرید یک تلفن همراه داشتم."
سامسونگ گلکسی اس 3 مینی:
ایسکرا پترووا درباره تجربه داشتن یک تلفن همراه بد میگوید: " سامسونگ گلکسی اس مینی اولین گوشی موبایل هوشمندی بود که خریده بودم و خیلی هیجان داشتم. اما پس از مدت کمی، مجبور بودم هر روز آن را به تعمیراتیهای تلفن همراه ببرم تا مشکل شارژ نشدنش را برایم درست کنند. بعد از مدتی هم صفحه لمسی آن از کار افتاد. تمامی این بدبیاریها زمانی بود که من قبل از سامسونگ از گوشی های نوکیا استفاده میکردم و به مقاوم بودن آنها در برابر افتادن و ضربه عادت داشتم. به همین خاطر تجربه سختی برای من بود. بعد از بارها تعمیر کردن گوشی، بالاخره بعد از 6 ماه در گوشه کشو قرارش دادم تا گوشی موبایل دیگری تهیه کنم. از تمامی محصولات سامسونگ دلسرد شده بودم، اما از طرفی هم نمیتوانستم موبایلم را دور بیندازم."
سونی اکسپریا :Z2
جاشوآ سوینگل نیز تجربه خود را با ما این طور به اشتراک میگذارد: " زرق و برقهای سونی اکسپریا Z2 در تبلیغاتش مانند دوربین 20.7 مگاپیکسلی، ضد آب و گردو خاک بودن و عکس زیبای آن در تبلیغ، من را در دام خریدن این گوشی موبایل انداخت. دوربین آن بسیار کند و خسته کننده بود. تنها 16 گیگابایت حافظه داخلی داشت که من را مجبور میکرد به طور مداوم برنامهها را پاک و گوشی را خالی کنم. برخلاف الان که سامسونگ به منتشر کردن سریع آپدیتهایش معروف است، در آن زمانها، هفت یا هشت ماه طول میکشید تا سیستم خود را آپدیت کند. من این گوشی موبایل را به مدت دو سال نگه داشتم و در طی این مدت همیشه ازش متنفر بودم و به خودم قول دادم که دیگر هرگز از محصولات سونی خرید نکنم."
طراحیهای آزمایشی تلفن های همراه:
ویکتور هریستوف نظری متفاوت درباره تجربه بد از گوشی های موبایل ارائه میدهد: " این روزها موارد نادری هستند که مدل جدید یک گوشی موبایل بد و نامطلوب از آب دربیاید. به نظر من نارضایتی کاربران از تلفن های همراه خود، یک دلیل دارد و آن هم طراحیهای آزمایشی گوشی های موبایل میباشد. همه ما استفاده از اجناس جدید و نو را دوست داریم. اما این درمورد گوشی موبایل برای بسیاری از افراد دلسردکننده بوده است. مثلا گوشی موبایل ال جی وینگ بر خلاف ظاهر خوبی که دارد، بسیار بزرگ و حجیم بوده و کار کردن با آن سخت است. یا گلکسی زد فولد 2 با وجود امکانات ویژهای که دارد، سنگین و البته ناکارآمد برای کاربران است. مثالهای زیادی از تلفن های همراه با شکلهای عجیب مانند قطعه قطعه بودن صفحه، نمایشگر سه بعدی، موبایلی با ابعاد بسیار ضخیم، اندازه بیش از اندازه کوچک و یا تلفن همراهی شبیه به یک مداد همه انواعی از مدلهای موبایل هستند که به طور آزمایشی به بازار عرضه شده و باعث دلسردی کاربران شدهاند. بنابراین آنچه که من را دلسرد میکند برند و یا مدل خاصی از تلفن همراه نمیباشد؛ بلکه رقابت بین شرکتهایی است که سعی در منتشر کردن مدلی متفاوت بدون توجه به کارآمدی آن برای کاربران دارند."
بلک بری استورم:
آلان فریدمن: "بعد از OG Apple iPhone، بلک بری استورم دومین گوشی موبایل هوشمندی بود که خریدم. دستگاه از همان ابتدا به طور ناقص لانچ (راه اندازی) شد. درنهایت با به روزرسانی شدن سیستم، دستگاه قابل استفاده شد. اما انتظارات من هیچ گاه از مدل استورم برآورده نشد."
پدفون ایسوز 2:
نیک تودوروف چنین درباره تجربه خود میگوید:" 6 سال پیش یک پدفون ایسوز خریدم که به داک تبلت متصل میشد. در ابتدا وسیلهی جالبی به نظر میرسید و همه دوستانم ازم درمورد این که کجا میتوانند چنین چیزی تهیه کنند سوال میکردند. اما قسمت سخت افزاری محصول تا حد زیادی عیب و ایراد داشت. قسمت جلویی گوشی موبایل به خاطر گذاشتن و برداشتن مکرر آن در پدفون خط و خش برداشت. از به سرعت تمام شدن شارژ داک که بگذریم، باید از گرد و غبار زیادی هم که از طریق جک هدفون وارد گوشی میشد صحبت کنم. در نهایت هم این گرد و خاک وارد شده دوربین را از کار انداخت. قاب گوشی موبایل نیز که با چسب متصل شده بود، از بدنه جدا شد. در آخر دستگاه را در اینترنت به فردی که به نظر میآمد طرفدار سرسخت ایسوز باشد فروختم."
منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز
از زمانی که مدارس، دانشگاهها، فروشگاهها و سایر مجموعههای خدماتی به دلیل اوضاع وخیم کرونا در کشور تعطیل شدند، بسیاری از کارها مانند تحصیل، خرید، سرگرمی و ... به صورت اینترنتی با تلفن های همراه و کامپیوترها انجام میشود. به همین خاطر رشد زیادی در میزان استفاده از اینترنت، خصوصا اینترنتهای سیم کارت اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل را شاهد بودهایم. در پی حذف شدن بستههای اینترنتی محبوب و پر مصرف ایرانسل و همراه اول در تیر ماه سال 99 و جایگزین شدن بستههای گرانتر بدون مجوز، کشمکشهایی بین وزارت ارتباطات و این دو اپراتور شکل گرفت. نتیجه آن بازگشتن دوباره بستههای محبوب و خاتمه یافتن این جریانات بود.
بسیاری از کاربران اینترنت که اغلب آنها کسانی بودند که از سرویس شاتل استفاده میکردند، در اوایل فصل پاییز با افزایش 50 درصدی قیمت اینترنتهای ثابت مواجه شدند. هزینه بستههای طرح نقرهای شاتل که شامل 360 گیگ اینترنت با سرعت 16 مگابایت بر ثانیه میشود از 100 هزار تومان به 150 هزار تومان رسید. در پی اعتراضات کاربران و پیگیریهای رگولاتوری یا همان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، این افزایش قیمت پنجاه درصدی با 30 درصد کاهش مواجه شد، به طوری که در حال حاضر هزینه این بستهها 20 درصد گرانتر از نرخ اولیه میباشد.
در اوایل روزهای کرونایی نیز که مردم مجبور به ماندن در خانه شده و میزان استفاده از تلفن های همراه و بستههای اینترنتی سیم کارت ها به حداکثر رسید، دو اوپراتور ایرانسل و همراه اول بستههای خود را گرانتر کرده و واکنش افراد مختلف از جمله وزیر ارتباطات کشور را برانگیختند.
به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ چندی پیش کاربران اینترنت شاتل شاهد افزایش 50 درصدی قیمت سرویس اینترنت خود بودند و این اتفاق ظاهرا براساس مصوبهی رگولاتوری رخ داده بود. دلیل نوسانات قیمت اینترنت ثابت و سیم کارتی در ماههای اخیر چه بوده است؟
به گفته معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات، حسین فلاح جوشقانی، طبق مصوبه 266 کمیسیون تنظیم مقررات، اپراتورها نمیتوانند قیمت سرویسهای پایه را تغییر دهند. از طرفی در مصوبه 177 برای شرکتهای FCP که خدمات اینترنت و شبکههای ارتباطی ثابت ارائه میدهند، قانونی دیگر اعلام شده است؛ این شرکتها در صورت ارائه سرویسهای اینترنتی با SLA ( توافق نامه سطح خدمات) بالاتر که حاصل آن اینترنتی با کیفیت بهتر میباشد، میتوانند سرویسهایی با قیمت بیشتر و مورد تائید رگولاتور، به متقاضیان ارائه دهند. حسین فلاح سپس توضیح داد که افزایش 50 درصدی قیمت بسته طرح نقرهای شاتل مورد تائید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار نگرفت و تنها مجوز افزایش 20 درصدی به آنها داده شد.
فلاح در ادامه افزود که قیمت اینترنت ثابت شرکتها نه بر اساس حجم، بلکه بر اساس سرعت تعیین میشود. همچنین رضایت کاربران از کیفیت اینترنت تنها عاملی است که شرکتهای FCP در آن میتوانند به رقابت بپردازند.
بر اساس گفته رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، قیمت سرویسهای پایهای که توسط شرکتهای FCP ارائه میشوند در حال حاضر در حداکثر میزان تعیین شده قرار داشته و این شرکتها حق ندارند قیمتها را از مقدار کنونی بالاتر ببرند.
از زمانی که مدارس، دانشگاهها، فروشگاهها و سایر مجموعههای خدماتی به دلیل اوضاع وخیم کرونا در کشور تعطیل شدند، بسیاری از کارها مانند تحصیل، خرید، سرگرمی و ... به صورت اینترنتی با تلفن های همراه و کامپیوترها انجام میشود. به همین خاطر رشد زیادی در میزان استفاده از اینترنت، خصوصا اینترنتهای سیم کارت اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل را شاهد بودهایم. در پی حذف شدن بستههای اینترنتی محبوب و پر مصرف ایرانسل و همراه اول در تیر ماه سال 99 و جایگزین شدن بستههای گرانتر بدون مجوز، کشمکشهایی بین وزارت ارتباطات و این دو اپراتور شکل گرفت. نتیجه آن بازگشتن دوباره بستههای محبوب و خاتمه یافتن این جریانات بود.
به دنبال آن محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات کشور، در صفحه اینستاگرام خود قاطعانه اعلام کرد که تا پایان سال 99 هیچ اوپراتوری اعم از همراه اول، ایرانسل و رایتل مجاز به گران کردن بسته های اینترنتی سیم کارت های خود را نمیباشند.
بنابراین با استناد بر اعلامیههای وزرات ارتباطات کشور و رؤسای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، میتوان از عدم افزایش قیمت بستههای اینترنت سیم کارت و اینترنت ثابت، حداقل تا آخر اسفند 99، اطمینان حاصل نمود. آیا در سال 1400 مجددا شاهد رشد قیمت بستههای اینترنت خواهیم بود؟ چه تدابیری باید در این حوزه اعمال شود تا منجر به افزایش رضایت کاربران اینترنتی از کیفیت و سرعت اینترنت کشور گردد؟
منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز
حسگرها و مدارهای نمایشگری که در حاشیه صفحات وجود دارند قابل حذف شدن از نمایشگرهای موبایل، تبلت و کامپیوتر نمیباشند. هر چند که با فناوری برش نمایشگرهای میتوان صفحاتی با اندازه حاشیههای گوناگون ساخت، اما مدارهای کنترل و حسگرهایی که در اطراف نمایشگرهای گوشی تلفنهای همراه قرار دارند، همچنان از لوازم ضروری این دستگاهها به شمار میآیند. ظاهرا این مورد به یک دغدغه اساسی برای کمپانی اپل تبدیل شده بود و در حال حاضر راه حلی برای حذف تمامی حاشیههای صفحات در دست ندارد. اما با توجه به تحقیقات انجام شده، به تکنیکهایی دست یافته است تا با کمک آن بتوان این فواصل را از نظر پنهان کرد.
همه ما گاهی به شیوه طراحی گوشیهای موبایل فکر میکنیم. به اینکه چه تغییراتی میتواند آنها را ایدهآل کند. کمپانیهای تولید کننده تلفنهای همراه هم چنین افکاری را در سر میپرورانند. کمپانی اپل هر ساله تعداد زیادی اختراع را به ثبت میرساند، اما این بار دست روی ویژگیای گذاشته که اولین بار در نوامبر سال 2017 با انتشار آیفون ایکس به نمایش درآمد. اپل با انتشار آیفون ایکس (آیفون ده) به مناسبت سالگرد ده سالگی ساخت گوشی آیفون، متفاوتترین ویژگی جدید آن را، یعنی از بین بردن حاشیه صفحات به نمایش گذاشت و با این کار بازار رقابت را با رقیب دیرینه خود سامسونگ را گرم کرد. سامسونگ در اوایل سال 2017 مدل گلکسی اس 8 را با کاهش فواصل اطراف صفحات گوشی منتشر ساخت.
اما آیا حذف کامل حاشیه اطراف صفحات نمایشگر گوشیهای موبایل امکان پذیر است؟ به نظر چنین نمیآید. زیرا حسگرها و مدارهای نمایشگری که در این نقاط وجود دارند قابل حذف شدن از نمایشگرهای موبایل، تبلت و کامپیوتر نمیباشند. هر چند که با فناوری برش نمایشگرهای میتوان صفحاتی با اندازه حاشیههای گوناگون ساخت، اما مدارهای کنترل و حسگرهایی که در اطراف نمایشگرهای گوشی تلفنهای همراه قرار دارند، همچنان از لوازم ضروری این دستگاهها به شمار میآیند. ظاهرا این مورد به یک دغدغه اساسی برای کمپانی اپل تبدیل شده بود و در حال حاضر راه حلی برای حذف تمامی حاشیههای صفحات در دست ندارد. اما با توجه به تحقیقات انجام شده، به تکنیکهایی دست یافته است تا با کمک آن بتوان این فواصل را از نظر پنهان کرد.
به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ شرکت اپل با ثبت اختراعی مبنی بر استفاده از تکنیکهای نوری برای پنهان سازی حاشیههای نمایشگر گوشیهای موبایل مجددا اقتدار و پیشرو بودن تیم خود در هر زمینه را به نمایش گذاشت. عنوان این اختراع "سیستم و روش نوری برای تقلید از نمایشگر مرز صفر" بوده و در پتنت آن به طرق مختلف این طرح توضیح داده شده است، که در نهایت میتوان آن را در دو ایده خلاصه نمود:
* با انجام تکنیکی که به "لولهی نور" معروف است، میتوان بخشهایی از تصاویر روی صفحه را به منطقه مرزی منتقل کرد. یعنی نور و محتوای صفحه به حاشیهها فرستاده و به همین طریق از سیاه دیده شدن حاشیهها جلوگیری کرد.
* فواصل بیشتری بین پیکسلهای کنارههای صفحه نسبت به ارتفاع پیکسلهای مرکز آن ایجاد میشود تا پیکسلهای قرمز، سبز و آبی در مدار درایو به صورت پراکنده درآیند.
پاول استفن درزائیک و جان ترنوس که از مخترعان اصلی این طرح هستند، روی پتنتهایی نظیر گوشیهای تاشو نیز کارکردهاند. این اختراع در حال حاضر به ثبت رسید است. اما نمیتوان با قاطعیت عنوان کرد که در چند سال آینده شاهد گوشی تلفنهای همراه اپل بدون فاصله کناری و حاشیه خواهیم بود.
منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز
کاربران برنامهی آهنگ پیشواز ایرانسل میتوانند بستههای مدتدار این اپلیکیشن را با تخفیف خریداری کنند. بستههای عضویت به صورت سه، شش و دوازده ماهه ارائه میشوند و به ترتیب شامل 19 ، 28 و 37 درصد تخفیف میشوند. کاربران میتوانند با فعالسازی این بستهها از صدای خود یا بخشی از موسیقی و نواهایی که مورد علاقهشان است به عنوان آهنگ پیشواز استفاده کنند.
اپراتور ایرانسل از شناخته شدهترین اپراتورهای کشور در میان اقشار مختلف جامعه میباشد. هرچند تمامی ردههای سنی از خدمات عالی و امکانات بیشمار ایرانسل بهره میبرند، ولی این اپراتور در بین جوانان محبوبیتی خاص دارد.
به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ ایرانسل به منظور گرامیداشت جوانان و دانشجویان کشورمان، در روز دانشجو هدایا و تخفیفهایی ویژه برای کاربران خود در نظر گرفته که به شرح زیر هستند:
بسته اینترنت مقرون به صرفه
این بسته سه گیگابایتی، ویژه روز دانشجو در نظر گرفته شده و به مدت سه روز در اختیار علاقمندان قرار گرفته است. کاربران میتوانند با مراجعه به بخش پیشنهادها در برنامه "ایرانسل من" با پرداخت 12 هزار تومان این بسته را تهیه کنند. لازم به ذکر است که مهلت استفاده از این بسته تا پایان شنبه 22 آذر ماه میباشد.
تخفیف ویژه برگزاری کلاس آنلاین
ایرانسل تا 21 آذرماه به عنوان هدیه روز دانشجو، 30 درصد تخفیف برای برگزاری کلاسهای آنلاین بر روی برنامه دانا پلاس در نظر گرفته است.
دانا پلاس پلتفرمی است که 14 مهر ماه سال جاری، با حضور جناب رییس جمهور، دکتر حسن روحانی، و وزیر ارتباطات، دکتر آذری جهرمی، به منظور تحقق عدالت ارتباطی افتتاح شد. ادانا پلاس یکی از اصلیترین پلتفرمهای شبکه داناست و عملکرد اصلی آن برای برگزاری کلاسهای آنلاین و وبینار است.
تخفیف برای بستههای یک و سه ماهه اپلیکیشن بازیک
ایرانسل برای کاربران اپلیکیشن بازیهای موبایلی بازیک بستههای عضویتی با تخفیف ویژه در نظر گرفته است. بسته عضویت یک ماهه با 40 درصد و بسته عضویت سه ماهه با 50 درصد تخفیف همراه است و علاوه بر این کاربران میتوانند بازی های مورد علاقه خود را با اینترنت رایگان دریافت کنند.
یک گیگابایت اینترنت هدیه برای کاربران ابرتو
در کنار این موارد، برای کاربران ابرتو، که برنامه ذخیره سازی اطلاعات به صورت ابری است، بستهای در نظر گرفته شده است که کاربران میتوانند با نصب و استفاده از ابرتو، به مدت یک روز از یک گیگابایت اینترنت هدیه استفاده کنند.
منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز
سامسونگ به تازگی از طریق اپلیکیشن Samsung members app خبری را با کاربران خود در میان گذاشته است. طبق این خبر گوشی های آتی گلکسی که در سال 2021 ارائه خواهند شد دیگر از ابزارها و گجت های پوشیدنی که در سال 2013 و 2014 تولید و وارد بازار شدهاند پشتیبانی نخواهند کرد. این قضیه گجتهایی نظیر گلکسی گیر، گیر ۲، گیر ۲ نئو، گیر اس و گیر فیت را شامل خواهد شد.
دقیقا مانند کامپیوترها و تلفنهای همراه که در ابتدای شروع به کارشان ابعاد بسیار بزرگی داشته و به مرور کوچکتر شدند، دیگر ابزارهای دیجیتال نیز چنین روندی را پشت سر گذاشتهاند. گجتهای جانبی گوشی موبایل در اولین سالهای پدید آمدنشان اندازههای بزرگی داشته و حتی گاهی به سختی قابل حمل بودند. با پیشرفت پرسرعت دنیای دیجیتال، این گجتها کوچک و کوچکتر شدند، تا جایی که امروزه به آنها گجتهای پوشیدنی میگوییم. ساعتهای هوشمند، دستبندهای سلامتی و بسیاری گجتهای دیگر در دنیای مدرن امروزی جزئی جدا نشدنی از زندگی روزمره بسیاری از افراد محسوب میشوند. این گجتها با اتصال به تلفنهای همراه امکانات زیادی داشته و فعالیتها را برای ما تسهیل کرده و سرعت میبخشند؛ پخش موسیقی، نمایش ضربان قلب، نشان دادن پیامها و تماسهای گوشی موبایل تنها چند مورد از قابلیتهای این گیرها هستند.
کاربران این گیرها نوتیفیکیشنهایی دریافت کردهاند که به آنها اطلاع داده است که گجت پوشیدنی آنها دیگر توسط گوشیهای جدید پشتیبانی نخواهد شد. در حال حاضر به نظر میرسد که گوشیهای موبایل جدید هم چنان ازGear S2 و Gear S3 پشتیبانی کنند، چرا که به طور مشخص از آنها اسمی برده نشده است. سامسونگ همچنین بیان کرده است که تمامی مدل های فعلی سال 2020 با تمامی گیرهای پوشیدنی این خانواده همخوانی خواهند داشت و گوشیهای موبایل فعلی از آنها پشتیبانی میکنند.
ساعتهای هوشمند Gear S2 و Gear S3 بهترین گجتهای پوشیدنی هوشمند سامسونگ در سال 2020 به شما میروند. این گجتها بسیار سبک بوده، حافظه رم بالایی داشته، و با پشتیبانی از اندروید 4.4 با تمامی گوشیهای اندرویدی سازگار هستند. قیمت پایه این گیرهای هوشمند در آمریکا از 349 دلار شروع میشود.
منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز