معاون ارتباط با مشتریان ایرانسل، محمدعلی مقدم، در روز مراسم اظهار داشت که با توجه به شرایط پیش آمده در کشور و انجام شدن بسیاری از کارها به صورت دورکاری، بخش ارتباط با مشتریان ایرانسل سختترین روزهای کاری خود را سپری کرده و تلاش میکند تا مانند سابق، کیفیت پاسخگویی به نیاز مشترکان حفظ کرده و رضایت ایشان را به دست آورد.
اپراتورهای سراسری مانند ایرانسل، همراه اول و رایتل همواره در تلاش برای کسب رضایت هر چه بیشتر کاربران بوده و در این مورد با هم به رقابت میپردازند. تلاش ذکر شده شامل ارائه خدمات، انواع تخفیفها، پیشنهادات ویژه و ... میباشد. به طور مثال، برای مناسبتهای مهم، این اپراتورها طرحهای جذاب و کاربردی را به کاربران عرضه کرده و جوایز نفیسی را برای شرکت کنندگان این طرحها در نظر میگیرند.
به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ اپراتور ایرانسل طی روزهای 25 و 26 آذرماه موفق شد با کسب رضایت بیش از 90 درصد کاربران "تندیس طلایی رعایت حقوق مصرفکنندگان" و همچنین "لوح زرین رضایتمندی مشتری" را از آن خود کند. لازم به ذکر است که ایرانسل تنها اپراتور تلفن همراهی است که موفق به دریافت این لوح زرین شده است.
وزارت صمت که کوتاه شده سه عبارت صنعت، معدن و تجارت میباشد از ادغام دو وزارتخانه صنایع و معدن و بازرگانی تشکیل شده است. این وزارتخانه هر سال اقدام به برگزاری مراسم "روز ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان" کرده و فعالیت شرکتهای مختلف را در زمینهی رعایت حقوق مصرفکنندگان ارزیابی میکند. سال گذشته نوزدهمین دوره این مراسم به دلیل پاندمی ویروس کرونا به تاخیر افتاد و امسال در تاریخ 25 آذر، روز سه شنبه برگزار گردید. طی این مراسم تندیس طلایی رعایت حقوق مصرف کنندگان به اپراتور ایرانسل اهدا شد. ایرانسل در شش سال گذشته به واسطه رضایتمندی بیش از 90 درصد مخاطبان خود، این تندیس طلایی را از آن خود کرده است.
به نقل از مدیرعامل شرکت ایرانسل در مراسم اهدای تندیس طلایی، درحالیکه روند طبیعی رشد مصرف اینترنت همراه در کشور 35 درصد میباشد، این روند در شبکه ایرانسل به 85 درصد افزایش یافته است. به همین جهت، اقداماتی مبنی بر افزایش ظرفیت شبکه، توسعه تجهیزات، ثبت سفارش و ... صورت گرفت. از سایر این اقدامات میتوان به احداث جاده برای نصب سایت نسل چهار در مناطق کوهستانی نیز اشاره کرد. بنابراین هم اکنون بسیاری از روستاها تحت پوشش شبکه ایرانسل قرار گرفتهاند.
تنها یک روز پس از اهدای تندیس طلایی رعایت حقوق مصرفکنندگان، این اپراتور محبوب لوح زرین رضایتمندی مشتری را نیز از آن خود نمود. روز چهارشنبه، 26 آذر سال 99 دهمین دوره همایش سراسری "رضایتمندی مشتری با رویکرد جهش تولید" در مرکز همایشهای بینالمللی رایزن تهران برگزار شد. در این مراسم با اشاره به این که ایرانسل همواره گامهای مؤثری در جهت رضایتمندی مشتریان برداشته است، لوح زرین رضایتمندی مشتری به محمدعلی مقدم، معاون ارتباط با مشتریان ایرانسل که به جانشینی دکتر بیژن عباسیآرند، مدیرعامل ایرانسل در مراسم حاضر شده بود، تقدیم گشت.
منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز
اپل با ارسال اعلامیهای به برنامه سازان خود، آنها را مستلزم به فراهم نمودن این اطلاعات دقیق کرده و با ارسال پرسشنامهای به آنان، جویای اطلاعاتی مبنی بر جمع آوری دیتا توسط اپلیکیشنها شده است. کسانی که این پرسشنامهها را کامل نکردهاند، اجازه انتشار آپدیت جدید برای برنامه خود را نخواهند داشت. اپلیکیشنهایی که از قبل در اپ استور موجود بودهاند نیز، هنگام انتشار آپدیتهای جدید، باید قید کنند که چه اطلاعاتی از کاربر گرفته شده و در کجا استفاده میشود. اپل حتی این برچسب امنیتی را حتی به برنامههای پیش فرض خود مانند دوربین و iMessage که در اپ استور موجود نمیباشند اضافه کرده است.
جمع آوری اطلاعات (دیتا) گوشیهای موبایل توسط اپلیکیشنهای دانلود و یا خریداری شده امری رایج محسوب میشود. این اپلیکیشنها برای داشتن عملکرد لازم، گاهی نیازمند دسترسی به میکروفون، دوربین، لیست مخاطبان، گالری عکس و ... میباشند. اینکه اپلیکیشن به چه اطلاعاتی در تلفن همراه دسترسی خواهد داشت، قبل از دانلود و یا نصب اپلیکیشن برای کاربر نمایش داده میشود. اما این اطلاعات چقدر دقیق هستند، و تا چه میزان کاربر را درباره میزان دسترسی اپلیکیشنها مطلع میسازند؟
به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ شرکت اپل در راستای بهبود حریم شخصی کاربران خود، خبر از انتشار قابلیت جدیدی در اپلیکیشنهای اپ استور میدهد. این قابلیت که به نام برچسب مواد غذایی شناخته میشود (به انگلیسی: Nutrition Labels)، برچسبی است که در اپ استور و مانند دیدگاهها در کنار اطلاعات هر اپلیکیشن، قرار میگیرد.
در این برچسب هرگونه دسترسی اپلیکیشن به هر اطلاعاتی از گوشی موبایل به طور جامع و کامل قید شده است. دلیل نام گذاری این قابلیت نیز همین مسئله میباشد؛ چرا که در برچسبهای روی بستههای مواد غذایی، تمام مواد غذایی بکار رفته مانند پروتئین، کربوهیدرات و ... به طور کامل درج میشود. اپل با این تشبیه، میکوشد تا ارزش و احترامی که برای حریم شخصی کاربران خود قائل است را نشان داده و مثل همیشه در جلب رضایت آنها پیشرو باشد.
برای اطلاع از این برچسب و مواردی که در آن ذکر شده است، میتوانید به وبسایت رسمی اپل مراجعه کنید. استفاده از این قابلیت، مزایای بسیاری برای کاربران گوشیهای آیفون دارد که از جمله آنها میتوان به حفاظت از حریم شخصی و داشتن ملاکی برای تشخیص برنامههای امن و ناامن اشاره نمود. علاوه بر آن، این طرح مزایایی برای برنامه سازان و شرکتها نیز دارد که در ادامه به توضیح هر یک میپردازیم.
بسیاری از کسانی که برنامههای گوشی موبایل میسازند، نیاز به دسترسی به اطلاعات محدودی از تلفن همراه کاربران، آن هم به جهت عملکرد درست اپلیکیشن دارند. اما برنامه سازانی نیز وجود دارند که اپلیکیشنها را طوری تنظیم میکنند که به دسترسی به اطلاعات وسیعی از کاربران احتیاج داشته باشند. این برنامه سازان همان افرادی هستند که بیشتر از سایرین از این قابلیت جدید اپل شکایت داشته و با آن مخالفت میکنند. با گذشت زمان، کاربران دیگر تمایلی به استفاده از اپلیکیشنهایی که از این قابلیت اپل استفاده نمیکنند را نداشته و ترجیح میدهند از برنامههایی استفاده کنند که احترام بیشتری برای حریم خصوصی آنان قائل هستند. بنابراین استفاده از این قابلیت اپل، به برنامه سازان کمک میکند تا این ارزش و احترام را به مخاطبین خود ثابت کرده و محبوبیت اپلیکیشنهای خود را افزایش دهند.
دارندگان بیزنسها و کسب و کارهای شخصی نیز از این برچسب ایمنی اپلیکیشنها میتوانند در جهت محافظت از اطلاعات شرکت استفاده کنند. بدین صورت که، اطلاعات درج شده بر روی برچسب ایمنی، کامپیوتر، لپ تاپ و هر دستگاه دیگری را که اطلاعات شرکت را در خود ذخیره کردهاند، از دسترس و حمله هکرها محافظت میکند.
کمپانیها و بیزینسهایی که از اطلاعات کاربران به عنوان یک منبع درآمد استفاده نمیکنند، از این قابلیت بسیار استقبال کرده و از آن در جهت بهبود کیفیت خدمات و همچنین رضایت مخاطبان خود بهره میبرند. به عنوان مثال، موسسه موزیلا، که یکی از رایجترین و محبوبترین مرورگرها در دنیا میباشد، در سال 2019 به اپل پیشنهاد کرد که با ریست کردن خودکار و مداوم IDFA کاربران در گوشیهای آیفون، از حریم شخصی کاربران محافظت شود. IDFA که سرواژه عبارت Identifier for Advertisers میباشد، قابلیتی است که با آن تمامی فعالیتهای کاربران رصد شده و براساس آن، مخاطبان هدف هر تبلیغ مشخص میشود. بدین صورت تبلیغی که متناسب با علایق هر کاربر میباشد، برای او ظاهر میشود. در اوایل سال 2020، اپل حتی از این پیشنهاد موزیلا فراتر رفته و به کاربران خود اعلام کرد که قصد دارد تا با غیرفعال کردن IDFA، از حریم شخصی میلیونها کاربر در فضای مجازی محافظت کند. در همین راستا، موزیلا اکنون کمپینی راه اندازی کرده است تا با جمع آوری امضای کاربران، حمایت خود را از این طرح اپل نشان دهد.
طرح برچسب امنیتی، راهی است برای اپل که خود را بار دیگر به عنوان مدافع حریم شخصی کاربران معرفی کند. اما این طرح، باعث به وجود آمدن درگیریهایی بین شرکت اپل و سایر شرکتهای بزرگ دیگر گردیده است. به عنوان مثال، فیسبوک که یکی از منابع درآمدزایی اصلی آن تبلیغات میباشد، از IDFA برای دنبال کردن فعالیتهای کاربران استفاده کرده و این اطلاعات را با تبلیغ مورد نظر مطابقت میدهد. در نتیجه کاربر تبلیغی را بر اساس علایق خود مشاهده کرده و اقدام به خرید محصول و یا خدمات میکند. در پی مطرح کردن قابلیت برچسب مواد غذایی توسط اپل، فیسبوک اعلام کرده است که شرکای تبلیغاتی او با این طرح جدید به شدت با مشکل مواجه میشوند. هر چند که با این اعلامیهی فیسبوک، اپل از موضع خود کوتاه نیامده و به تبلیغ این طرح ادامه داده است، اما اجرایی شدن آن را به وضوح به تعویق انداخته است.
منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز
نهاد AGCM در یکی از مجلات ایتالیایی درباب عدم صداقت اپل از بابت ضدآب بودن محصولاتش، و اطلاعرسانی گمراهکننده راجع به مقاومت گوشیهای آیفون در برابر آب از شرکت اپل انتقاد کرده و بیانگر شد: اینکه آیفون تا عمق 4 متری، 30 دقیقه در برابر نفوذ آب مقاومت میکند تنها در شرایط خاص و آزمایشگاهی مثل آب راکد و خالص امکانپذیر است.این نهاد از عدم شفافسازی و بیان اینکه گوشیهای موبایل اپل فقط در چنین شرایطی نسبت به نفود آب مقاومت میکنند انتقاد کرد.
نهاد نظارت بر رقابت ایتالیا از عدم پوشش گارانتی در گوشیهایی که با آب آسیب دیدهاند، با اینکه ادعا میشود این گوشی ها ضد آب هستند، انتقاد کرد. گوشیهای اپل با حسگرهای تشخیص نفوذ آب ساخته شده، و طبق دستور قوانین گارانتی در صورتی که این حسگر نفوذ آب را ثبت کند، گارانتی تعویض و تعمیر باطل میشود.
در گذشته نیز AGCM به دلیل اطلاع رسانی نادرست شرکت اپل در رابطه با موضوع Battery Gate که در یکی از به روز رسانیها، در مورد عملکرد باطری و گوشیهای موبایل به مشتریان اطلاعات درستی ارائه نشده بود، این شرکت را 10 میلیون دلار جریمه کرد. علاوه بر اپل، در گذشته سامسونگ نیز به دلایلی توسط این نهاد جریمه شده بود.
نهاد نظارت بر رقابت در ایتالیا (AGCM) یک سازمان غیردولتی (NGO) است که در اکتبر سال 1990 تاسیس شد. این نهاد که رسمیت و قدرت اجرایی قوانین رقابتی را داشته و وظیفه حفاظت از حقوق مصرفکنندگان در ایتالیا و اروپا را بر عهده دارد، به صورت دورهای گزارشهای خود را به رهبر هیات وزرای ایتالیا ارائه میدهد. AGCM از سال 2018 تحت رهبری Roberto Rustichelli بوده است.
به گفته خبرگزاری رویترز AGCM اپل را به دلیل اطلاع رسانی نادرست 10 میلیون یورو (نزدیک به 12 میلیون دلار) جریمه کرد. این جریمه در مورد آیفونهایی است که از سال 2017 تا کنون ارائه شدهاند و اپل ادعای ضدآب بودن آنها را داشته است. آیفون 8 و آیفون 8 پلاس از جمله دستگاههایی هستند که به این مشکل دچار بودهاند.
این جریمهها میتواند به انجام اقداماتی مشابه در دیگر کشورهای اروپایی منجر شده و حتی ممکن است سبب ایجاد دعاوی حقوقی در آمریکا شود. نهاد AGCM در سایت ایتالیایی خود شرکت اپل را ملزم به اطلاعرسانی شفاف و صریح در رابطه این موارد کرد.
منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز
رایتل همواره با عرضه کردن خدمات مورد نیاز و پیشنهادات شگفت انگیز در مناسبتهای خاص و مهم، سعی در افزایش هر چه بیشتر محبوبیت و کاربران این اپراتور داشته است. این پیشنهادها نیاز بسیاری از کاربران را تامین مینمایند. طولانیترین شب سال ارزش خاصی برای ایرانیان دارد و قطعا شب یلدا فرصت مناسبی برای ارائه پیشنهادها و تخفیفات ویژه است. بنابراین برای شب یلدا سال 99 که آخرین یلدای دهه قرن 13 شمسی میباشد، رایتل فرصت را غنیمت شمرده و طرحی با عنوان "یلدای داغ رایتلی" برای کاربران خود تدارک دیده است.
در اواسط سال 1390 بود که اپراتوری با شعار "زندگی در دستان شما"، فعالیت خود را شروع کرد و در کنار دو اپراتور سراسری دیگر، ایرانسل و همراه اول، قرار گرفت. این اپراتور که هم اکنون با شعار "رایتل، همراه هوشمند" در حال فعالیت میباشد، اولین ارائه دهنده سیم کارت نسل سوم در ایران به شمار میرود. رایتل با پیش شمارههای 0929، 0921 و 0922 با ارائه خدماتی از قبیل تماس صوتی، تماس تصویری (برای کاربران ویژه)، اینترنت نسل 4 تا سرعت 17 مگابایت، پیامک، راینواز و آوا و نما، توانست تا بهمن سال 1398 تعداد مشترکین خود را به حدود 10 میلیون نفر برساند. لوگوی این برند از سه دایره تشکیل شده است که نشانه همان نسل سوم بودن تلفن های همراه میباشد.
به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ رایتل به مناسبت طولانیترین شب سال هدایای ویژهای برای کاربران خود درنظر گرفته است که شامل یک جایزه 50 میلیون تومانی برای یک نفر و پنج جایزه 5 میلیون تومانی برای پنج نفر میباشد.
شرایط شرکت در این طرح ویژه به شرح زیر است:
در تاریخ 30 آذر 99، کدهای قرعه کشی برای عزیزانی که در بازه زمانی 1 تا 28 آذر به شماره 204040 عدد 1 را فرستادند، ارسال میگردد. سپس در همان روز قرعه کشی از بین این مشترکین انجام شده و اسامی برندگان نهایی اعلام میشوند. برای پیگیری قرعه کشی طرح یلدای داغ رایتلی، به صفحه اینستاگرام @Rightelpr سر بزنید و از طریق پخش زنده آن، در جریان قرعه کشی قرار بگیرید.
منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز
جدیدترین گوشی موبایل ردمی در تاریخ 17 دسامبر سال 2020، یعنی حدودا پنج روز دیگر، با نام ردمی 9 پاور، روزانه بازار خواهد شد. پیش از این انتظار میرفت که ارزانترین مدل این گوشی، یعنی ردمی نوت 9 4G، به نسخه Redmi 9T ارتقاء یافته و در سطح بین المللی عرضه شود، اما برخلاف انتظارات این مدل با نام ردمی 9 پاور تنها به بازار هند عرضه خواهد شد. کمپانی چینی شیائومی در دهه اخیر تأسیس شده و طی همین مدت کوتاه شهرت جهانی بسیار زیادی پیدا کرده است. این کمپانی دوسال پس از شروع به کار خود، یعنی در سال 2013 اولین تلفن هوشمند از سری ردمی را روانه بازار کرد. امروزه این سری گوشی موبایل از محبوبترین تولیدات شرکت شیائومی میباشند.
اکانت توئیتر کمپانی شیائومی در پستی انتشار این مدل را به طور رسمی اعلام، و برخی مشخصات آن را ذکر کرده است:
نکته قابل توجه این است که مدل گوشی موبایل ردمی 9 دارای تنها 3 دوربین پشت بود، اما در نسخه هندی آن تغییراتی اعمال شده است. در چند هفته گذشته، ردمی مدل دیگری از تلفن های همراه خود را به نام های رد می نوت 9 4G، ردمی نوت 9 5G و ردمی نوت 9 پُرو 5G منتشر کرده بود که در همان دو هفته اول، بیش از یک میلیون از این سه گوشی موبایل در سطح کشور فروخته شد. حالا این کمپانی با انتشار مدل ردمی 9 پاور که فقط در کشور هند عرضه خواهد شد، سعی در افزایش مجدد میزان فروش و قرار گرفتن در جزء اولین رتبههای گوشی موبایلهای پرفروش در دنیا را دارد. از پیش بینیهای دیگری که درباره گوشی موبایل ردمی 9 پاور میشود، میتوان به انتقال حسگرهای اثر انگشت به دکمه پاور آن اشاره کرد. پیشتر در گوشیهای آیفون شاهد چنین قابلیتهایی بودهایم.
این مدل که نسخه اصلاح شده ردمی نت 9 4G می باشد، در چند روز آینده در بازار هند با امکانات ویژه منتشر خواهد شد. قیمت تخمین زده شده برای این مدل تلفن همراه در هند معادل 9999 روپی هند میباشد که اضافه شدن برخی از قابلیتها مانند حافظه داخلی بالاتر، چند هزار دلار به این قیمت تخمینی میافزاید. همانند مدلهای پیشین سری ردمی 9، پیش بینی میشود که مدل ردمی 9 پاور نیز در دسته محصولات ویژهای که در فروشگاه آنلاین آمازون به فروش میرسند، تبدیل گردد.
منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز