در حال حاضر شاتل موبایل تنها اپراتور حقیقی موفق در ایران است که در زمینه ارائه خدمات دسترسی به اینترنت پر سرعت و روش های ارتباطی اینترنتی فعالیت می کند و به هیچ وجه اینترنت نسل دو در این شبکه عرضه نمی شود.
این شرکت با ارائه خدمات متنوع و طراحی جشنواره های گوناگون تلاش می کند تا علاوه بر حضور مستمر در عرصه رقابت تنگاتنگ بین اپراتورها، سهم مهمی از بازار سیم کارت ایران را نیز نصیب خود کند. برگزاری جشنواره های مختلف و تخفیف های ویژه را می توان یکی از دهها سرویس منحصر بفرد شاتل موبایل برشمرد که در راستای جلب رضایت بیشتر مشترکان صورت می پذیرد و هزینه های ارتباطی آنها را نیز کاهش می دهد.
بنابراین مشترکین می توانند با شرکت در جشنواره های مختلف شاتل موبایلی از جایزه های ویژه و منحصر بفردی همچون اینترنت رایگان، مکالمه و شارژ رایگان بهره مند گردند و یا با شرکت در قرعه کشی ها یکی از برندگان جوایز ارزشمند این اپراتور مانند گوشی هوشمند، پلی استیشن و... باشند.
جدیدترین و هیجان انگیزترین جشنواره های شاتل موبایلی که در حال برگزاری می باشد و مشترکین این اپراتور در صورت تمایل می توانند از آن بهره مند گردند، تحت عناوین ذیل در حال اجرا می باشد:
این جشنواره که مخصوص تمامی مشترکین فعلی و جدید شاتل موبایل می باشد تا پایان پاییز 1401 ادامه دارد و کلیه این کاربران می توانند برای فعالیت های مختلف خود در شبکه شاتل موبایل؛ به ازاء هر 1،000 تومان یک امتیاز در قرعه کشی هیجان انگیز آیفون 14 کسب کنند و با بالا بردن امتیاز؛ احتمال برنده شدن خود را در قرعه کشی افزایش دهند.
روش های کسب امتیاز در این قرعه کشی که در پایان هر ماه پاییز ( مهر، آبان و آذر ) برگزار خواهد شد، به شرح ذیل می باشد:
هر 1،000 تومان تراکنش بابت خرید شارژ = یک امتیاز
هر 1،000 تومان تراکنش بابت خرید بسته اینترنت = یک امتیاز
هر 1،000 تومان تراکنش بابت خرید و فعال سازی سیم کارت = یک امتیاز
خرید مودم = 300 امتیاز
دعوت از دوستان = 20 امتیاز
البته مشترکین توجه داشته باشند در صورتی که قبلا سیم کارت شاتل موبایل را خریداری کرده اند و هنوز اقدام به فعال سازی آن ننموده اند، با فعال سازی سیم کارت درباره اجرای جشنواره متناسب با مبلغ پرداختی، امتیاز دریافت خواهند کرد. مجموع امتیاز های هر مشترک هر هفته از طریق پیامک به اطلاع مشترک خواهد رسید.
در تمامی قرعه کشی های جشنواره پاییز، مجموع امتیاز های مشتریان از روز اول کمپین محاسبه خواهد شد.
بر اساس این جشنواره، مشترکین شاتل موبایلی که دوستان خود را برای پیوستن به خانواده بزرگ شاتل موبایل دعوت کنند، 20 هزار تومان اعتبار از شاتل موبایل هدیه خواهند گرفت و 20 هزار تومان نیز به دوستانشان هدیه داده خواهد شد. علاوه بر این به ازاء هر خرید یا فعال سازی سیم کارت، توسط لینک دعوت اختصاصی شما، 20 امتیاز برای قرعه کشی ماهانه آیفون 14 برای مشترک ذخیره می شود.
مشترکین شاتل موبایل برای شرکت در این جشنواره جذاب می توانند با استفاده از یکی از روش های ذیل، لینک دعوت نامه اختصاصی خودشان را برای دوستانشان ارسال نمایند:
مراجعه به بخش دعوت از دوستان در اپلیکیشن شاتل موبایل من
مراجعه به بخش دعوت از دوستان در مدیریت حساب اینترنتی
شماره گیری کد دستوری # 1 * 7 * 1 * ( ستاره 1 ستاره 7 ستاره 1 مربع ) از سیم کارت شاتل موبایل و دریافت لینک دعوت نامه اختصاصی به صورت خودکار از طریق پیامک
البته اگر مشترک دعوت کننده، مشترک اینترنت ADSL شاتل می باشد، در صورت دعوت از دوستان 20 گیگابایت اینترنت ADSL هدیه دریافت خواهد کرد.
در این جشنواره شاتل موبایل، مشترکینی شرکت داده خواهند شد که میزان مصرف مکالمه و اینترنت آنها در طول هفته به حد نصاب تعیین شده برسد. مشترکینی که حد نصاب مشخص شده را کسب کرده باشند، بدون قرعه کشی از شاتل موبایل مکالمه، اینترنت همراه و اینترنت ADSL هدیه می گیرند.
روش دریافت هدیه های جشنواره برای هر مشترک متفاوت بوده و از طریق پیامک به اطلاع کاربر خواهد رسید.
اگر مشترک ADSL شاتل موبایل هستید، برای دریافت اینترنت ثابت خود، پیامک حاوی کد تخفیف با مهلت فعال سازی 7 روزه دریافت می کنید که کافی است کد را در صفحه " مدیریت حساب اینترنت ADSL " خود از طریق منوی " خدمات شاتل" گزینه" کد تخفیف" وارد کنید و از هدیه خود لذت ببرید.
استفاده از بسته های هدیه سیم کارت در میزان مصرف هفتگی برای شرکت در قرعه کشی محاسبه نمی گردد.
با رسیدن مشترک به حد نصاب مشخص شده، بسته اینترنت یا مکالمه هدیه در روز سه شنبه هفته بعد برای مشترک، به صورت خودکار فعال می گردد.
علاقمندان به این جشنواره ها برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانند به وب سایت این اپراتور به آدرس www. Shatelmobile.ir مراجعه کرده و یا از طریق شماره 09981000000 در هر ساعت از شبانه روز به صورت 24 ساعته با کارشناسان شاتل موبایل در ارتباط باشند.
یکی از سرویس های پرکاربرد مدیریت تماس، قابلیت انتقال تماس می باشد که از سوی اپراتور رایتل در اختیار مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری این اپراتور قرار می گیرد و آنها می توانند در شرایطی که بنا به هر دلیلی نمی توانند به تماس های خود پاسخ دهند، آنها را به شماره دیگری منتقل کنند.
سرویس انتقال تماس به بخش های مختلفی تقسیم می شود که مشترک با در نظر گرفتن شرایط و نیاز خود می تواند از آنها استفاده نماید. این بخش ها به شرح ذیل می باشند:
در صورت فعال نمودن این بخش، کلیه تماس های ورودی مشترک در هر شرایطی ( عدم پاسخگویی، اشغال بودن خط، عدم دسترسی) به شماره ای که مشخص شده، انتقال می یابد.
انتقال تماس در صورت اشغالی خط
در صورتی که مشترک این بخش را فعال نماید، تماس های ورودی مشترک تنها در صورت مشغول بودن خط، به شماره مشخص شده، منتقل می شود.
با فعال شدن این بخش، کلیه تماس های ورودی مشترک در صورت عدم پاسخگویی، به شماره مشخص شده منتقل می گردد.
در صورتی که مشترک این بخش را فعال سازد، کلیه تماس های ورودی در هنگام عدم دسترسی به مشترک به شماره مشخص شده، انتقال می یابد.
بر اساس اعلام اپراتور رایتل، فعال سازی این سرویس هیچ هزینه ای برای مشترکین نخواهد داشت، ولی در صورت استفاده از آن مشترک ملزم به پرداخت هزینه ها می گردد و این بدان معناست که بعد از فعال سازی سرویس، اگر مشترک شماره خود را به شماره فرد دیگری منتقل نماید و فردی با مشترک تماس گیرد، در صورت انتقال تماس هزینه مکالمه با شماره منتقل شده محاسبه می شود.
برای فعال سازی این سرویس نیز مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری رایتل می توانند در قسمت تنظیمات تماس، تنظیمات لازم را انجام دهند. توجه به این نکته الزامی می باشد که در صورت فعال سازی این سرویس، امکان استفاده از سرویس تماس های از دست رفته برای مشترک وجود ندارد.
یکی دیگر از قابلیت های سرویس مدیریت تماس، امکان مسدود نمودن تماس ها می باشد که با هدف ایجاد محدودیت در مکالمات در اختیار مشترکین سیم کارت اعتباری رایتل و سیم کارت دائمی رایتل قرار می گیرد.
در این سرویس مشترکین می توانند هرگونه تماس داخلی یا خارجی به غیر از شماره های اضطراری را در صورت لزوم مسدود کنند. در صورت فعال سازی این سرویس کلیه مکالمات ( صوتی و تصویری) ورودی و خروجی مشترک کاملا مسدود می شود.
این سرویس که با هدف کنترل هزینه های ارتباطی مشترکین طراحی شده است در مواردی که مشترک گوشی هوشمند خود را در اختیار دیگران قرار می دهد و یا هنگامی که در موقعیت رومینگ قرار دارد، بسیار مفید و کاربردی خواهد بود. مشترکین برای فعال سازی این سرویس، باید به قسمت تنظیمات تماس گوشی هوشمند خود مراجعه نمایند. رمز عبور برای فعال سازی این سرویس به صورت پیش فرض 0000 می باشد که مشترکین می توانند در صورت تمایل این رمز را از طریق تنظیمات گوشی تغییر دهند.
استفاده از سرویس مسدود سازی تماس برای کلیه مشترکین رایتل رایگان بوده و محدودیت های مکالمه قابل اجرا در این سرویس، به شرح ذیل می باشد:
تمامی تماس های خروجی
تماس های خروجی بین الملل
تماس های خروجی بین المللی در حالت رومینگ
تمامی تماس های ورودی
تماس های ورودی در زمان رومینگ
سرویس گزارش تماس مخصوص مشترکین اعتباری رایتل می باشد که برای آگاهی از آخرین وضعیت اعتبار مشترکین پس از هر تماس راه اندازی شده است. این سرویس که با هدف مدیریت هزینه های ارتباطی مشترکین از سوی اپراتور رایتل در اختیار مشترکین اعتباری قرار می گیرد، به آنها کمک می کند تا همواره از وضعیت اعتبار خود مطلع باشند. با فعال سازی این سرویس بعد از هر تماس، پیامی از سوی اپراتور رایتل مبنی بر مدت زمان مکالمه، هزینه تماس و باقیمانده اعتبار برای مشترکین اعتباری ارسال خواهد شد که در راستای آگاهی رسانی به مشترکین اعتباری بوده و آنها می توانند در صورت تمایل با کنترل هزینه های ارتباطی، هزینه های این بخش را بهتر مدیریت نمایند.
با توجه به این که این سرویس به صورت پیش فرض برای مشترکین اعتباری فعال نمی باشد؛ لازم است مشترکین با استفاده از روش های ذیل نسبت به فعال سازی آن اقدام نمایند:
با مراجعه به سامانه رایتل من و انتخاب منوی سرویس های من
با مراجعه به اپلیکیشن رایتل من و انتخاب منوی سرویس های من
با استفاده از کد دستوری # 130 * ( ستاره 130 مربع )
شایان ذکر است؛ فعال سازی و استفاده از سرویس گزارش تماس برای تمامی مشترکین اعتباری رایتل رایگان می باشد.
شاتل موبایل این روز ها بسیار در تلاش است که بتواند نظر مردم را نسبت به سیم کارت های خود جلب کند و با دادن بسته های بسیار عالی و سرویس های بسیار مناسب تا حدودی توانسته موثر باشد. همچنین شاتل بسته های ترکیبی بسیار با صرفه و با حجم بسیار بالایی را دارد.شاتل در تلاش است که بتواند در بازار سیم کارت ها نقش پر رنگی را ایفا کند و بتواند بازار را از حالت دو قطبی بودن خارج کند
· نوع اول شامل: 1 گیگابایت اینترنت، 100 دقیقه مکالمه شاتل موبایلی، 100 دقیقه مکالمه برون شبکه، 100 پیامک برون شبکه، 100 پیامک شاتل موبایلی به قیمت 12،000 تومان می باشد.
· نوع دوم شامل: 2 گیگابایت اینترنت، 100 دقیقه مکالمه شاتل موبایلی، 100 دقیقه مکالمه برون شبکه، 100 پیامک برون شبکه، 100 پیامک شاتل موبایلی به قیمت 16،000 تومان می باشد.
· بسته سوم شامل: 4 گیگابایت اینترنت، 200 دقیقه مکالمه شاتل موبایلی، 200 دقیقه مکالمه برون شبکه، 200 پیامک برون شبکه ، 200 پیامک شاتل موبایلی به قیمت 25،500 تومان می باشد.
. نوع اول شامل: 3 گیگابایت اینترنت ( ماهانه 1 گیگابایت )، 300 دقیقه مکالمه شاتل موبایلی، 300 دقیقه مکالمه برون شبکه، 300 پیامک برون شبکه، 300 پیامک شاتل موبایلی به قیمت 33،000 تومان می باشد.
. نوع دوم شامل: 6 گیگابایت اینترنت ( ماهانه 2 گیگابایت )، 300 دقیقه مکالمه شاتل موبایلی، 300 دقیقه مکالمه برون شبکه، 300 پیامک برون شبکه، 300 پیامک شاتل موبایلی به قیمت 39،900 تومان می باشد.
. نوع سوم شامل: 12 گیگابایت اینترنت ( ماهیانه 4 گیگابایت )، 300 دقیقه مکالمه شاتل موبایلی، 300 دقیقه مکالمه شاتل موبایلی، 300 دقیقه مکالمه برون شبکه، 300 پیامک برون شبکه، 300 پیامک شاتل موبایلی به قیمت 59.000 تومان می باشد.
مشترکین سیم کارت شاتل موبایل، می توانند در صورت تمایل بسته دلخواه خود را از طریق یکی از روش های زیر خریداری نمایند:
1. مراجعه به حساب اینترنتی شاتل موبایل من
2. مراجعه به اپلیکیشن شاتل موبایل
3. شماره گیری کد دستوری # 2 * 2 * 1 * ( ستاره 1 ستاره 2 ستاره 2 مربع ) از خطوط شاتل موبایل
البته در طول این سالها، شاتل موبایل با گسترش خدمات خود، امکانات بی نظیری را در اختیار مشترکین خود قرار می دهد و مشترکین این اپراتور علاوه بر دریافت مقرون به صرفه ترین تعرفه های پایه و بسته ها، دلایل فوق العاده دیگری برای بهره مندی از این خدمات دارند. به طور کلی مزایای استفاده از سیم کارت های شاتل موبایل را می توان در موارد زیر خلاصه نمود:
· آنتن دهی هوشمند با پوشش سراسری 3Gو 4G
· اشتراک رایگان نماوا
· تخفیف ویژه برای سرویس های خدماتی و سرگرمی
· خدمات همگرای ثابت و همراه FMC
· انتقال مانده بسته اینترنت به دوره بعد
· مقرون به صرفه ترین تعرفه های پایه و بسته ها
· امکان مدیریت و انتخاب دستی شبکه رادیویی میزبان با شماره گیری کد دستوری # 8 * 1 *
· بیش از 4000 نمایندگی فروش و خدمات در سراسر کشور
علاوه بر این امکانات، شاتل موبایل توانسته بزرگترین سهم از مشتریان بازار اینترنت و خدمات تکمیلی آن را به ویژه در حوزه ارائه خدمات اینترنت پر سرعت ADSL2+ به خود اختصاص دهد، در حوزه های دیگر نیز، به خوبی کارآمدی این اپراتور بر همگان ثابت شده و رضایت خاطر مشترکین به خوبی جلب گردیده است. به همین خاطر این شرکت به یک رقیب سرسخت برای دیگر اپراتورها تبدیل شده است.
با توجه به این که کلیه اخبار مربوط به این اپراتور و سیم کارت هوشمند شاتل موبایل، پوشش سراسری 3G و 4G/LTE در وب سایت این اپراتور به آدرس www. Shatelmobile.ir قابل مشاهده می باشد، علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانند به وب سایت این اپراتور مراجعه کرده و یا از طریق شماره 09981000000 هر روز هفته به صورت 24 ساعته با کارشناسان شاتل موبایل در ارتباط باشند.
استفاده از اینترنت آزاد روی تلفن همراه یکی از کابوسهای کاربران اینترنت موبایل است. تعرفه مصرف آزاد با بسته اینترنت بسیار متفاوت است و میتواند خرج سنگینی روی دست بالاخص مشترکین دائمی سیمکارتهای اپراتورهای موبایل بگذارد. چگونه مصرف آزاد اینترنت را قطع کنیم سوال پرتکراری است که در ادامه با پاسخ آن برای مشترکین هر سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل آشنا میشوید.
مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول، در صورت تمایل برای غیر فعال نمودن اینترنت آزاد تلفن همراه خود می توانند از روش های زیر استفاده کنند:
1. شماره گیری کد دستوری یا USSD
در این روش مشترکین باید کد دستوری # 113 * 100 * ( ستاره 100 ستاره 113 مربع ) را شماره گیری نمایند، بعد از شماره گیری این کد دستوری پیامی از سوی اپراتور همراه اول برای مشترک با این مضمون ارسال می گردد:
" درخواست شما بررسی و نتیجه از طریق پیامک ارسال خواهد شد."
در مرحله بعدی پیامکی برای کاربر ارسال می گردد که در آن قطع شدن تعرفه آزاد همراه اول به اطلاع مشترک می رسد. بعد از غیر فعال کردن مصرف اینترنت آزاد ، مشترک تنها در صورتی که بسته فعال داشته باشد، می تواند از دیتا استفاده نماید. البته امکان فعال سازی مجدد این سرویس هم وجود دارد و مشترکین می توانند با شماره گیری کد دستوری # 114 * 100 * ( ستاره 100 ستاره 114 مربع ) مصرف اینترنت به صورت آزاد را فعال نمایند.
2. مراجعه به اپلیکیشن همراه من
در این شیوه، مشترکین سیم کارت های دائمی و سیم کارت اعتباری همراه اول باید ابتدا به برنامه کاربردی" همراه من "مراجعه نموده و در بخش" خدمات من، " گزینه " تعرفه آزاد" را انتخاب نموده و نسبت به فعال سازی و غیر فعال سازی آن اقدام نمایند.
مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول توجه داشته باشند که در حال حاضر نرخ تعرفه اینترنت آزاد در این اپراتور به شرح ذیل می باشد:
این طرح در اپراتور ایرانسل تحت عنوان طرح کنترل مصرف آزاد دیتا، اجرا میگردد و مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری ایرانسل می توانند با استفاده از روش های ذیل نسبت به قطع مصرف اینترنت آزاد خود اقدام نمایند:
1. استفاده از کد دستوری یا USSD
کاربران ایرانسل می توانند با شماره گیری کد دستوری # 3 * 2 * 3 * 555 * ( ستاره 555 ستاره 3 ستاره 2 ستاره 3 مربع ) مصرف اینترنت آزاد سیم کارت خود را قطع نمایند. بعد از شماره گیری این کد، از سوی اپراتور از مشترک در خواست می شود تا با ارسال عدد 1، فعال سازی طرح کنترل مصرف آزاد دیتا را تایید نمایید.
2. مراجعه به اپلیکیشن ایرانسل من
در این روش؛ مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل و سیم کارت اعتباری ایرانسل باید به برنامه کاربردی" ایرانسل من،" مراجعه نموده و با انتخاب گزینه" سایر،" وارد بخش "طرح کنترل مصرف آزاد" شوند. در این قسمت مشترک می تواند مصرف اینترنت به صورت آزاد را غیر فعال سازد.البته مشترکین توجه داشته باشند که در اپلیکیشن ایرانسل من بعد از فعال سازی طرح کنترل مصرف آزاد اینترنت، گزینه غیر فعال سازی برای مشترک به نمایش در خواهد آمد.
علاوه بر این مشترکین ایرانسل در روز تنها یکبار می توانند از این طرح استفاده نمایند و از سوی این اپراتور محدودیت هایی برای فعال سازی این طرح وجود دارد.
اپراتور رایتل به عنوان سومین اپراتور فعال در کشور، تنها اپراتوری است که بعد از اتمام بسته مشترک، به صورت خودکار مصرف اینترنت به صورت آزاد را قطع می کند. علاوه بر این از سال گذشته تعرفه اینترنت آزاد برای هر گیگابایت از سوی این اپراتور 4 هزار تومان اعلام شده است که این تعرفه یک دهم تعرفه اعلام شده از سوی دو اپراتور دیگر می باشد. بنابراین مشترکین سیم کارت دائمی رایتل و سیم کارت اعتباری رایتل نه تنها لازم نیست نگران هزینه های اینترنتی خود باشند، بلکه می توانند با خیال راحت از مصرف اینترنت خود لذت ببرند.
علاوه بر روش های اعلام شده برای قطع مصرف اینترنت به صورت آزاد، کاربران گوشی های هوشمند می توانند با استفاده از تنظیمات تلفن همراه خود، محدودیت هایی برای مصرف داده تعیین کنند. این روش که برای تمامی اپراتورها قابل اجرا میباشد، بدین صورت است که مشترک با مشخص نمودن سقف مجاز، مصرف اینترنت را به صورت خودکار و پیش فرض غیر فعال می سازد.
در هر صورت مشترکین توجه داشته باشند زمانی که مصرف اینترنت به صورت آزاد را غیر فعال می سازند، تنها در صورتی می توانند از دیتا استفاده نمایند که بسته اینترنت برای سیم کارت فعال کرده باشند.
با توجه به پیشرفت خیره کننده صنعت موبایل و جایگزین شدن این وسیله با خیلی از وسایل دیگر، باز هم شاهد پیشرفت موبایل ها خواهیم بود. از جمله امکاناتی که در آینده به موبایل اضافه می شود، شارژ شدن بی سیم آن هاست. بسیاری از کاربران مشتاقانه منتظر این قابلیت موبایل ها هستند. از دیگر امکاناتی که در آینده ممکن است در موبایل دیده شود، موبایل نشکن است.
موبایل ها در آینده به طوری ساخته می شوند که قابل شکستن نباشند. تولید کنندگان موبایل ها در حال کار بر روی ایده ای هستند که بتوانند موبایلی را تولید کنند که مالک خود را بشناسد. این کار به افزایش امنیت موبایل هم کمک می کند. برای این کار باید تکنولوژی پیشرفته ای برای تشخیص چهره مالک پیاده سازی کرد که به راحتی قابل هک کردن نباشد.
البته موبایل هایی که در آینده ساخته می شوند بدون دیدن چهره، می توانند مالک خود را بشناسند. برای این کار از روش هایی مانند تشخیص شیوه تایپ کردن یا تن صدای مالک خود تشخیص می دهند. این روند پیشرفت ادامه خواهد داشت و هر روز ایده جدید روی موبایل ها پیاده سازی می شود.
.
یکی از این قابلیت های بسیار کاربردی، برگزاری کنفرانس های تلفنی است که باعث بهبود عملکرد افراد و صرفه جویی هر چه بیشتر در زمان خواهد شد. این قابلیت که در سال های اخیر بخصوص بعد از پاندمی ویروس کرونا، بسیار مورد توجه مدیران و صاحبان کسب و کارها قرار گرفته، سبب گردید تا اپراتورها نیز امکان برقراری تماس به صورت همزمان را برای مشترکین خود ایجاد کنند.
یکی از اپراتورهایی که در این زمینه توانسته سرویسی خاص و بی نظیر را برای مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری خود فراهم کند، اپراتور رایتل می باشد که امکان برقراری مکالمات گروهی را در اختیار کاربران خود قرار داده است، به طوری که تمامی افراد حاضر در کنفرانس، امکان صحبت کردن و شنیدن صدای یکدیگر را خواهند داشت.
در سرویس کنفرانس تلفنی رایتل، مشترکین می توانند به راحتی حداکثر با 5 نفر صحبت کنند و به طور همزمان اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنند. در این سرویس مخاطبین شرکت کننده در کنفرانس می توانند از مشترکین کلیه اپراتورهای تلفن همراه در کشور ( همراه اول، ایرانسل و رایتل)، تلفن ثابت و یا حتی مخاطبین بین المللی باشند. این سرویس که با هدف ایجاد چندین تماس با میزبانی مشترک رایتلی راه اندازی شده است، مورد استفاده دانشجویان، کارمندان، اعضای خانواده، همکلاسی ها، تجار، مدیران و ... که امکان حضور فیزیکی در یک مکالمه به صورت همزمان را ندارند، قرار خواهد گرفت.
هزینه هر تماس در کنفرانس صوتی رایتل، معادل یک تماس عادی و بر عهده تماس گیرنده می باشد و برای فرد دعوت شده به کنفرانس هیچ هزینه ای منظور نمی گردد. برای مثال اگر یک مشترک رایتلی 3 نفر را به کنفرانس دعوت کند، هزینه هر سه نفری که در تماس شرکت کردند، به عهده مشترک خواهد بود.
در این سرویس اگر یک مشترک رایتلی بخواهد مثلا با دو نفر دیگر کنفرانس تلفنی، برقرار کند، در مرحله اول باید مشترک الف با مشترک ب تماس گرفته و تماس وی را در حالت Hold قرار دهد، سپس مشترک الف با مشترک ج تماس می گیرد و پس از برقرای تماس، نفر دوم به کنفرانس Merge می شود. به همین ترتیب مشترک می تواند تا 5 نفر را به کنفرانس اضافه کند.
این سرویس به صورت پیش فرض برای کلیه مشترکین سیم کارت دائمی رایتل و سیم کارت اعتباری رایتل فعال می باشد.
جهت برخورداری از این سرویس گوشی هوشمند مشترک باید قابلیت کنفرانس صوتی را داشته باشد.
در صورتی که تمایل دارید در طول کنفرانس هیچ تماسی را از دست ندهید، بهتر است سرویس انتظار مکالمه خود را فعال نمایید.
سرویس انتظار مکالمه رایتل برای آگاهی از تماس های پشت خطی می باشد که به مشترک این امکان را می دهد تا زمانی که در حال مکالمه میباشد، از تماس هایی که با او گرفته می شود، مطلع گردد.
در این سرویس اگر با مشترکی که در حال مکالمه میباشد، تماس گرفته شود، مشترک صدای بوق منقطعی را می شنود که نشان دهنده تماس پشت خطی می باشد. البته به طور همزمان شماره تماس گیرنده نیز بر روی صفحه گوشی هوشمند به نمایش در خواهد آمد که نشان دهنده انتظار مخاطب جدید برای برقراری تماس می باشد. در چنین شرایطی مشترک می تواند تماس اول را نگه داشته و تماس دوم را برقرار کند و یا تماس دوم را در حالت انتظار نگه داشته و به مکالمه خود ادامه دهد.
فعال سازی این سرویس برای مشترک هیچ هزینه ای نخواهد داشت و برای این کار کاربران باید در قسمت تنظیمات گوشی هوشمند خود تنظیمات مربوط به انتظار مکالمه را فعال نمایند. در صورت عدم فعال سازی این سرویس، نه تنها مشترک در حین تماس، از تماس نفر دوم مطلع نشده، بلکه تماس گیرنده دوم نیز بوق اشغال می شنود.
قابلیت کنفرانس در تلفن را می توان به نوعی انقلابی در صنعت ارتباطات بر شمرد و برقراری ارتباط صوتی یا تصویری به صورت همزمان با چندین نفر در دنیای مدرن امروز یک ویژگی کاربردی اپلیکیشن های مختلف شبکه های اجتماعی می باشد که نه تنها ارتباطات را ساده تر و راحت تر می سازد؛ بلکه هزینه های ارتباط را نیز به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. قابلیتی که بسیار برای شرکت هایی که به دلیل شعبه ها و مراکز، امکان حضور همزمان در گفت و گو ها و جلسات را ندارند، کاربردی و کارگشا می باشد.
البته در اپراتور رایتل هنوز امکان برقراری کنفرانس تصویری وجود ندارد و این قابلیت با محدودیت هایی مواجه می باشد، در حال حاضر مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری رایتل تنها می توانند از تماس صوتی به صورت کنفرانس استفاده نمایند