ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که در گذشته سیم کارتی را گم کرده یا سیم کارت شما به سرقت رفته باشد اما پیگیر مسدود سازی سیم کارت خود نشده باشید. لازم است بدانید اگر در گذشته این اتفاق برایتان افتاده یا اگر در آینده این اتفاق برای شما افتاد سریعا برای مسدود سازی موقت اقدام کنید لذا ممکن است سیم کارت شما به دست افراد سودجو و فرصت طلب بیفتد و با استفاده از سیم کارت شما تخلفاتی صورت گیرد. زمانی که از شماره سیم کارت شکایت شود با اینکه شما از همه جا بی اطلاع بودید اما شکایات به اسم شما ثبت می گردد که اگر این اتفاق رخ دهد ثابت کردن بی گناهی خود به جز زیان های مالی مدت زمان بسیاری را باید صرف رفت و آمد به دادگاه ها کنید. بدین ترتیب برای برخی از دوستان سوال پیش می آید که چگونه بفهمیم چندین سیم کارت بنام ما ثبت گردیده است. ما با ارائه این مطلب قصد داریم به نحوه استعلام وضعیت سیم کارت رایتل با روش های گوناگون بپردازیم.
اپراتور رایتل به عنوان سومین اپراتور رایج با 16 سال فعالیت کاری در حوزه سیم کارت، امروزه توانسته دارای سیم کارت های اعتباری و دائمی بسیاری باشد و با ارائه خدمات و هدایا برای تمامی مشترکین خود محبوبیت زیادی را کسب کند. بدین ترتیب رایتل در چند سال اخیر مانند دیگر اپراتور ها طرح هایی را برای استعلام تعداد سیم کارت مشترکینش اختصاص داده است.
یکی از روش هایی که رایتل برای آگاهی یافتن از وضعیت سیم کارت مشترکین اختصاص داده است، استفاده از کد ملی می باشد. مشترکین رایتل می توانند با مراجعه به وب سایت این اپراتور، صفحه ای به عنوان (استعلام وضعیت سیم کارت) را باز کرده و فیلد های مربوطه (کد ملی، شماره موبایل، کد امنیتی) را پر کنند. سپس روی گزینه (بررسی وضعیت سیم کارت) کلیک کنید، چند لحظه بعد نوع سیم کارت ها و آخرین وضعیت آنها برایتان نمایش داده می شود. با استفاده از این روش نیازی به دسترسی سیم کارتتان ندارید.
تمامی افرادی که مالک یک یا چند سیم کارت رایتل هستند می توانند با شماره گیری کد دستوری *210# (ستاره 210 مربع) برای استعلام وضعیت سیم کارت های رایتل خود اقدام کنند.
مشترکین رایتل که قصد استعلام وضعیت سیم کارت های رایتل خود را دارند می توانند با شماره 200 که کاملا رایگان است تماس بگیرند و با سایر شماره ها میتوانند با شماره 09202000000 تماس بگیرند. پس از برقراری ارتباط تلفن گویا پشتیبانی شما را راهنمایی می کند تا بتوانید از وضعیت سیم کارت خود مطلع شوید.
مراجعه به اپلیکیشن و یا وب سایت رایتل من یکی دیگر از روش هایی است که مشترکین رایتل می توانند استعلام وضعیت و تعداد سیم کارت خود را بگیرند. در این روش لازم است افراد به وب سایت رایتل من و یا اپلیکیشن رایتل من مراجعه کرده و روی گزینه مدیریت سیم کارت کلیک کنند. پس از طی کردن این مراحل گزینه اطلاعات پرونده را انتخاب کنند. حال منتظر بمانید تا صفحه بارگذاری شود.
یکی دیگر از روش هایی که اپراتور رایتل برای استعلام تعداد سیم کارت ارائه داده است، مراجعه به اپلیکیشن و یا وب سایت دولت من می باشد. مشترکین می توانند پس از مراجعه به دولت من از منوی سمت راست، روی گزینه (خدمات مستقیم استعلامی) کلیک کرده و سپس گزینه (تعداد خطوط مشترکین همراه و ثابت) را انتخاب کنید. پس از ثبت شماره تلفن، پیامکی حاوی کد برای شما ارسال می شود که پس از درج کد شماره تلفن هایی که به نام شماست نمایش داده می شود.
سیم کارت دائمی و سیم کارت اعتباری اپراتور رایتل دارای چرخه عمر معینی هستند. برای مثال : در صورتی که شارژ سیم کارت اعتباری شما به پایان برسد و به مدت 180 روز، افزایش اعتبار سیم کارت صورت نگیرد، سیم کارت به حالت قطع دو طرفه در می آید. ادامه این وضعیت به مدت سی روز متوالی، سیم کارت را در حالت (منقضی) قرار می دهد. از همین رو نیاز است تا وضعیت سیم کارت هایی که مدت هاست از آن ها استفاده نکرده ایم، بررسی کنیم، تا در صورت نیاز اقدامات لازم را انجام دهیم.